סערת טקסי הזיכרון לשבעה באוקטובר ממשיכה להעסיק את המדינה, אך ראש הממשלה בנימין נתניהו לא התייחס עד כה לנושא באופן פומבי. עם זאת, הוא כן הביע את דעתו בשיחות סגורות ולא תמך בהתנהלותה של שרת התחבורה מירי רגב, האחראית על הטקס הממלכתי, כפי שפורסם הערב (רביעי) בחדשות כאן 11.

אלו האמנים שסירבו להשתתף בטקס השבעה באוקטובר, רגב: "ההכנות נמשכות, אין שינוי"

כך אמר ראש הממשלה נתניהו ביחס לשרה רגב: "אין לי שליטה עליה. אני חושב שהיא עושה טעות בכל הנושא הזה. אני לא מבין אותה, אבל אין עם מי לדבר, היא עושה מה שהיא רוצה".

מלשכת ראש הממשלה נמסר: "ראש הממשלה נתניהו לא אמר את הדברים שיוחסו לו על השרה רגב בעניין הטקס הממלכתי לציון אירועי השבעה באוקטובר. ראש הממשלה מעריך את עבודת השרה, שמזה עשור מובילה את הטקסים הממלכתיים".

מוקדם יותר היום, פרסמו כ-100 שבים ומשפחות חטופים מכתב, הממוען לשרת התחבורה מירי רגב, בו הצהירו כי הם מסרבים לשימוש בתמונותיהם או בתמונות יקיריהם במהלך הטקס הממלכתי, כחלק מהמחאה על הטקס.

"לא ייתכן כי בתקופה זו, שבה משאבי המדינה אמורים להיות מושקעים בהשבת 108 החטופים וכן בהגנה על יישובי העוטף והצפון, בדאגה למפונים הרבים ולכלל האזרחים הנפגעים, מושקעים המשאבים בהפקתו של טקס, שמנוהל על- ידי הגורמים שהם אלו אשר במחדליהם הובילו למצב המצער בו אנו מצויים ומתוך כך לשבר תהומי באמון הציבור", נכתב במכתב.

חנוך דאום, מנחה טקס הזיכרון הלאומי של משפחות השבעה באוקטובר, פרסם היום הצעה "להרגעת הרוחות" לפיה יקוימו הטקסים בשעות נפרדות, על מנת למנוע בחירה או התנגשות בין האירועים.

בהתייחסות לטקס המשפחות האלטרנטיבי, אמר דאום: "יש צורך בערב כזה. צורך אמיתי. המשפחות השכולות זקוקות לו. משפחות החטופים. זה ערב שיהיה ללא פוליטיקאים ובשיח מאחד של ישראלים מימין ומשמאל. הואיל והטקס המתוכנן של רגב הוא ללא קהל. נדמה לי שכולם מבינים שמגיע למשפחות ולקהילות ולעם בישראל גם ערב זיכרון גדול שבו יוכלו גם הם להגיע ולהשתתף ולהיות חלק".