חבר הכנסת משה סעדה התראיין הבוקר (חמישי) ב-103FM, והציג את עמדתו בנוגע למחלוקת הקשה בסוגית טקס הזיכרון לציון יום הטבח הרצחני שאירע בעוטף בחודש אוקטובר האחרון. 

"מדינת ישראל באיום קיומי וכוחנו באחדותנו", ציין והוסיף: "כל אחד מחרף את נפשו למען השני, לא משנה מה דעתו,  כדי להגן על חברו ולהגן על עם ישראל. מה שהם נזקקים מאתנו היא האחדות. צריך לייצר טקס שמאחד את כולם".

לאחר ביטול ההופעות: ממדי תכנית המוות של דאעש נחשפים
ראש מועצת מטולה נגד נתניהו: "פוחד להגיע לעם, הולך למי שמשמשים לו כתפאורה"

סעדה החליט לצאת בקריאה לראש הממשלה בנימין נתניהו: "אני פונה לראש הממשלה, אני חושב שהוא אחראי. אני אומר את האמת כמו שהיא, תבין את גודל השעה, עם ישראל, כוחנו באחדותנו ואנחנו חייבים אחדות. הוא לא ענה לי, ואני מקווה שנעשה חושבים".

סגן ראש מח''ש הפורש משה סעדה (צילום: צילום מסך חדשות 12)
סגן ראש מח''ש הפורש משה סעדה (צילום: צילום מסך חדשות 12)

אמש, כתב בנושא: "אני סבור שבנוגע לטקס לציון ה 7.10, אירעה שגיאה בשיקול הדעת הראשוני. הרבה לפני השאלה אם פוליטיקאים צריכים לנאום או לא או האם נכון לתת למירי רגב לנהל את העניין, השאלה שהייתה צריכה להישאל היא האם נדרש בכלל לקיים טקס מסוג זה. ולדעתי בעת הנוכחית התשובה היא חד משמעית לא". 

כמו כן, טען: "ודאי שצריך לציין את היום, הממשלה הייתה יכולה להכריז על יום אבל לאומי, על הורדת הדגלים לחצי התורן, על העברת מערכי שיעור בבתי הספר והקראת פקודת יום ביחידות הצבא ואפילו להורות על סגירת בתי עינוגים בערב שלפני. קיום טקס מסוג זה בעיצומה של מלחמה וכאשר חיילינו מחרפים נפשם - הוא בגדר טעות בשיקול הדעת עוד לפני שדנים בכלל מי מנהל את הטקס".