שר העבודה יואב בן צור הגיב אתמול להחלטתה של היועמ"שית, גלי בהרב-מיארה כי סבסוד מעונות ילדי האברכים ייפסק בחודש נובמבר, והודיע  כי למשרדו אין את יכולת ליישם את החלטתה. "יישום או ניסיון יישום החלטתך בסד הזמנים הנקוב מעבר לעובדה שהוא בלתי ריאלי בעליל, הרי שהוא עשוי להוביל לכאוס מוחלט, בוקה ומבולקה, שתפגע פגיעה אנושה בהתנהלות התקינה של מערכות המשרד עם כל המשתמע מכך", כתב.

בריאיון הבוקר (חמישי) ל-103FM אמר השר בן צור כי הוא דוגל בהידברות. "דרכה אפשר להגיע לדברים. לפעמים היא מצליחה ולפעמים לא. בסופו של דבר נכון לעכשיו החלטת הייעוץ המשטי לממשלה למעונות יום, אין לה קשר בין תמיכה במעונות יום לגיוס. הפגיעה היא בילדים ובנשים. התמיכה נועדה נטו לתעסוקת נשים, וכיום יש לנשים בציבור החרדי 83% תעסוקה וזה מדהים. נשים יוצאות לעבודה. רובן לא עובדות כמורות, אלא עובדות במקצועות כמו הייטק או אדריכליות והן צריכות לעבוד עד לשעה ארבע". 

"מה יקרה? אנשים יבינו שהם לא מסוגלים לעמוד במחיר הגבוה של המעונות, ואישה תעשה חשבון אם שווה לה לצאת לעבוד, או שלחילופין הם ייקחו את הילדים למעונות לא מפוקחים, לא בטיחותית ולא בריאותית. גם סטודנט שיושב ולומד מקבל סבסוד. מה שאנחנו רוצים לומר הוא שאין קשר בין חוק הגיוס לבין הסבסוד לילדים שנמצאים במעונות. יש ערך לימוד תורה. אצלנו זה הערך הכי גבוה יכול להיות. אם אישה תגיע למצב שבו: או שהיא עובדת או שבעלה לומד, היא תעדיף להפסיק לעבוד. האישה החרדית היא ערכית מאוד, היא הולכת לעבוד כדי שבעלה ישב וילמד תורה. נשים לא תעבודנה. תגרום למשפחה שבו משפחה יצאה מקו העוני, האישה לא תעבוד, הילדים יהיו מתחת לקו העוני. המשפחה תהיה משפחת רווחה, וזה יעלה למדינה הרבה יותר", טען.

השר בן צור נגד החלטת היועמ"שית: "פגיעה אנושה בקטינים"
עצירת סבסוד מעונות יום לאברכים: שר העבודה דחה דיון בנושא - כעת נחשפת הסיבה | פרסום ראשון

עוד אמר כי "יש משפחתונים. מסגרת שנמצאת בתוך בית, הם מסובסדים כמו המעונות, מקבלים שם חמישה ילדים. המשפחות האלה בדרך כלל חרדיות או ערביות. יש אלף משפחתונים חרדיים, אלף נשים יצאו ויהיו מובטלות נוסף על הנשים שיתפטרו. אין חשיבה קצת כלכלית? היועץ הכלכלי של האוצר קובע פרמטרים כאלה?"

גלי בהרב-מיארה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
גלי בהרב-מיארה (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

על המאבק המשפטי בהחלטה, אמר השר כי הוא מקווה שבית המשפט יהפוך את ההחלטה. "לא קיבלנו מהם תשובות, אלא 'ייקוב הדין את ההר'. לא קיבלנו מהם תשובות, אלא 'ייקוב הדין את ההר'. מחכה שהיועצת המשפטית תאפשר לי ייצוג פרטי בבית המשפט, כי היועצים של המשרד שלי כפופים ליועצת המשפטית לממשלה ולאג'נדה שלה".

"הדחייה של 3 החודשים לא באה מנדיבות של היועמ"שית"

בהמשך, התייחס גם לחוק הגיוס ואמר כי "לו משרד הביטחון היה רוצה להגיע למתווה של חוק גיוס, היינו מגיעים. השר גלנט החליט: 'לא משחקים שוברים את הכלים, אני מוציא צווים לכולם' בלי הידברות. משרד הביטחון פנה לביטוח הלאומי כדי לדעת מי שמחויבי גיוס עובד. כמה קיבלו אותם כעובדים? מתוך 80,000 בערך 8,000".

"הדחייה של 3 החודשים לא באה מנדיבות של היועמ"שית, אלא מהצורך ליישם את השינוי במערכות המחשוב כדי שנדע מי יכול לקבל סבסוד ומי לא. אנחנו ביקשנו חמישה חודשים להיערכות, וקיבלנו שלושה חודשי היערכות בלבד. אני לא מחפש כאוס במשרד שאותו אני מנהל", סיכם.