יאיר גולן, יו"ר מפלגת "הדמוקרטים", שוחח היום (חמישי), עם סיון כהן בתוכניתה ברדיו 103FM, ושיתף אותה בדעותיו בנוגע לקואליציה הנוכחית ולבניית אופוזיציה חזקה ואחידה.

בפתיחתו השיחה, אמר: "ישראל נמצאת במצב קריטי, וזו שעה שאנחנו צריכים להתעלות מעל ההבדלים שלנו באופוזיציה ולהיכנס לנוהל עבודה משותף להביא לבחירות כמה שיותר מהר ולהחליף את הממשלה הזאת". "קיבלתי תגובות חיוביות, ואני מקווה שבימים הקרובות נגבש דפוס פעולה משותף שתפקידו העצמת הפעילות הפרלמנטרית", הוסיף. "לא אכנס לשמות, אבל ההדים חיוביים, ואני מקווה שזה מסמל כניסה לתקופה חדשה של העצמת המאמצים הציבוריים והפוליטיים להפלת הממשלה הזאת".

אחרי שנים רבות: כוחות צנחנים פשטו ממסוקים על יעדי טרור
"הוא האחראי": חבר הליכוד בפנייה ישירה לראש הממשלה נתניהו

"זו שעה של מנהיגות שבה צריך לאמץ דפוסי פעולה שלא נועדנו לעשות בעבר", הסביר גולן. "ישראל במצב חירום שכמותו לא היה. חלקנו לא מבינים כמה המצב הוא קריטי. אנחנו חייבים להתעשת ולהחזיר את המפעל הציוני לפסים המקוריים שלו. אני פותח דלת לכולם - מי שירצה לבוא תחת ההנחה שמדינת ישראל היא בית לאומי לעם היהודי, מדינה חופשית שוויונית ודמוקרטית יכול להיות שותף. האם אנחנו נצליח להתקדם מבלי לעשות דברים אחרת לחשוב אחרת ולדבר אחרת? ההזמנה היא פתוחה. אני מקווה שכולם יצטרפו, ואני מקווה שנבצע חזית אופוזיציונית".

"הקריאה היא לכולם. חשבתי ואני עדין חשוב שלא נכון להוציא בשלב כל כך טרומי אף אחד מחוץ למחנה", אמר. "אני מנסה להבין את העניין התקשורתי. אני לא יכול להרחיב יותר מכך שאני פותח את הדלת לכולם. מי שרוצה להיכנס: ברוך הבא, מי שלא – אז לא".

"יש פה הבדלי מדיניות וגישות כאלה ואחרים, ועלינו להתעלות מעליהם, וליצור כוח אופוזיציוני להחליף את הממשלה הנוראית הזאת שמחסלת ישראל מבחינה לאומית, ביטחונית, כלכלית או חברתית", המשיך גולן. "הקואליציה הרסנית למדינת ישראל, מי שמוכן להיות חלק מאופוזיציה לוחמנית תקיפה ומשפיעה שיצטרף".

בנוגע לקואליציה, הוסיף: "הם לא ציונות דתית - הם לא ציונות בכלל. מי שמחזיק בעמדות פשיסטיות, לאומניות קיצוניות שסוגדות לאלימות אינם ציונים. אני נלחם בקואליציה הזאת, לא באופוזיציה הזאת. הקואליציה מורכבת מאנשים שמחסלים את מדינת ישראל. המדינה עוברת הרס נורא מאז ינואר 23'", הצהיר. "הדבר הזה חייב להיפסק. מי שיקבל את העקרונות כפי שציינתי אותם מזומן להילחם על עתידה מדינת ישראל. סמוטריץ' ובן גביר לא רוצים מדינה דמוקרטית שוויונית או חופשית, ולכן הם לא פרטנרים".

יאיר גולן בוועידת מפלגת הדמוקרטים (צילום: אבשלום ששוני)
יאיר גולן בוועידת מפלגת הדמוקרטים (צילום: אבשלום ששוני)