ממשלת בריטניה מסתכנת ב"קרע רציני ביחסים המיוחדים של המדינה עם ארה"ב", אם תטיל אמברגו נשק על ישראל, כך הזהיר רוברט או'בריאן, היועץ לביטחון לאומי האחרון בקדנציה של דונלד טראמפ כנשיא ארה"ב, כפי שדיווח ה"גארדיאן".

טראמפ אומר שביידן והאריס אשמים בכך שניסו להתנקש בו: "זו אשמתם, ואני היריב"

או'בריאן, שהינו עדיין אחד מגורמי הביטחון המרכזיים במעגלו טראמפ, אמר כי בריטניה מסכנת את תפקידה העתידי בפרויקט F-35 וכן עומדת בפני הסיכון של אמברגו כנגדה, מצד הקונגרס האמריקאי. מטוסי ה-F-35 מיוצרים בחלקם על ידי חברות נשק בריטיות. ממשלת הלייבור החדשה שוקלת בימים אלו האם להשעות רישיונות לייצוא נשק לישראל, בשל החשש ממחסור באספקת סיוע הומניטרי לרצועת עזה.

בנוסף, או'בריאן דחק בממשלת בריטניה לעשות כל שביכולתה כדי לסגור את החקירה של בית המשפט הפלילי הבינלאומי (ICC) כנגד ישראל, בראשו עומד תובע בריטי כרים כאן. מקורבו של טראמפ  האשים את בית הדין בהיותו "סלקטיבי ביותר" לגבי המנהיגים שהוא בחר להעמיד לדין.

מקורבו של טראמפ אמר שאם יוטל אמברגו נשק בריטי על ישראל, "יש שם פוטנציאל לקרע רציני בין בריטניה לארה"ב, בין אם זה יהיה ממשל האריס או טראמפ, והייתי נוהג בזהירות רבה".

הוא הוסיף: "ה-F-35 הוא פרויקט משותף והוא הולך להמשיך להיות מסופק לישראל, לא משנה מה החלק של טורקיה, בריטניה או כל מדינה אחרת בו. זה יהיה עוול אם בריטניה לא תהיה שותפה בפרויקט F-35 או פלטפורמות מתקדמות אחרות, בגלל אמברגו נשק מאוד לא מומלץ על ישראל. ההשלכות של אמברגו נשק על ישראל הן משהו שבריטניה באמת צריכה לחשוב עליו בתקופה שבה רוסיה וסין מהוות איום עצום למערב. הרבה מטכנולוגיית היי-טק שעליה מסתמכת בריטניה - מגיעה ישירות או בעקיפין דרך ישראל".

לדבריו, ארה"ב לא תטיל אמברגו נשק על ישראל ואמר כל בעלות הברית שכן יעשו זאת עשו זאת - יסכנו את שרשרת האספקה ​​שלהן ואת היכולת למכור מוצרי נשק בארה"ב, כמו משל חברת BAE Systems הבריטית. "אמברגו נשק בהחלט יוביל לפעולה של הקונגרס להטיל אמברגו משלו על כל פעילות מכירות הנשק של בריטניה בארה"ב".

או'בריאן תיאר את ה-ICC כ"מכשול בדרך לשלום באזור" וגינה את הביקורת של בית המשפט על פוליטיקאים ישראלים כולל, ראש הממשלה בנימין נתניהו. "בשביל ה-ICC לרדוף אחרי מנהיגים ישראלים זו בדיחה... בריטניה צריכה לנקוט בכל צעד שצריך כדי לסגור את התביעה", אמר.