אטילה שומפלבי, יועץ פוליטי וטקטי עצמאי וישראל כהן ('קול ברמה') התייחסו היום (שישי) בתוכנית של רון קופמן ואריה אלדד ברדיו 103fm לעימות בין המפלגות החרדיות לשר איתמר בן גביר.

"האירוע הפוליטי המרכזי הוא העימות הגדל והולך בין המפלגות החרדיות לבין איתמר בן גביר שמתפתח לו כמה חודשים ומגיע השבוע לפיצוץ משמעותי", אמר אטילה. "האם מדובר פה במלחמה עד הסוף או במהלך טקטי? ש"ס בראשות דרעי שולחת את נציגיה הבכירים לתנות רדיו שונות כולל חרדיות כדי לתקוף אישית את השר בן גביר ולכנות אותו כסכנה ביטחונית".

התנגשות נוספת: היועמ"שית קבעה כי מינוי ד"ר מינס ליו"ר הרשות השנייה - בטל מעיקרו
הקבינט המדיני-ביטחוני קבע סופית: צה״ל יישאר בציר פילדלפי; גלנט היחיד שהתנגד

על כך הגיב כהן: "אני רוצה להוסיף. זו לא רק המלחמה של ש"ס בבן גביר, אפילו דגל התצורה וחלקים באגודת ישראל רואים את זה באופן חריף. יש פה אמנם היבט פוליטי, הסיפור הרבה יותר אידאולוגי ותחושת מיאוס מהדרך של בן גביר, לא רק מהר הבית, אלא גם מההתנהלות בכפרים. הם מתרשמים שיש מי שרוצה לחמם את האווירה, להתסיס, להבעיר. הם לא מחבבים את גלנט בגלל חוק הגיוס, אבל בעימות ביניהם הם לא בצד של בן גביר. תסתכלו על השער בערבית שהוציא העיתון 'יתד נאמן'".

עוד התייחסו לתפקוד האופוזיציה בימים האחרונים. אטילה אמר: "דעתי על הרדיקלים במחנה הליברלי ידועה. אני חושב שהמושג 'השמאל המתאבד' כבר תפס. לצורך הבידול: יש מחנה ליברלי שנאבק על הדמוקרטיה הישראלית, ובקצה ישנו השמאל המתאבד שיעשה כל מהלך פוליטי מתריס פרובוקטיבי שיגרום לאנשים לברוח ממנו. אנשים שלא חושבים אסטרטגיה שיורים בתוך הנגמ"ש. במקום להילחם בנתניהו הם נלחמים בבני גנץ, בלפיד ובמי לא. כמה חוסר מחשבה יש. זה איחוד שורות שהוא בעצם נזק".

כהן הגיב: "בעוד שבגוש הימין כולם מבינים שנתניהו הוא ראש הממשלה, אין איום עליו. באופוזיציה, במרכז-שמאל כולם טוענים לכתר. בני גנץ חושב שהוא הכי מתאים, שמענו את ליברמן אומר שהוא מתאים, גם לפיד ואפילו יאיר גולן. כשהם לא מתלכדים, אין גוש אחד. אם לפחות הם היו יוצרים איזושהי מראית עין. הודעה משותפת, ידיעה משותפת".

בהמשך התייחסו לטקס הזיכרון ל-7 באוקטובר. אטילה אמר: "קורע לב שהגענו למקום הזה. אתה חושב כמה דם נשפך, כמה ישראלים אמיצים וגיבורים מסרו את נפשם. האמת האי שמדובר בממשלת חורבן, קטסטרופה מהלכת, אטומה ומנותקת שכל מה שמעניין אותה הוא ההישרדות של עצמה"

כהן הוסיף: "אני חולק על אטילה, זו לא ממשלת חורבן. זו ממשלה שנחרבה, והיציאה נגד הטקס הממלכתי היו בה היבטים פוליטיים. אני באופן אישי חשוב שהממשלה היתה צריכה לתת לארגונים האלה לנהל את הטקס".