מלחמת חרבות ברזל: חבר הכנסת עמית הלוי (הליכוד) הגיב היום (שישי) לפרסום של צה״ל על פירוק חטיבת רפיח: ״חובתי כחבר ועדת החוץ והביטחון, שמכיר את העובדות לאשורן, להתריע: צה״ל חייב להפסיק לשקר לציבור".

"חטיבת רפיח לא פורקה!", המשיך. אף גדוד חמאס ברפיח לא פורק. גם אף גדוד (גזרה) בג׳יהאד האסלאמי לא פורק. אין פלוגה או גדוד בחמאס רפיח שאין להם מ״פ ומג״ד. כולן מתפקדות בכשירות גבוהה מאוד על פי תורת הלחימה שלהם, לחימת גרילה של חוליות קטנות וקטלניות".

שותפינו לשלום? חשיפה מטרידה: דיפלומטים פלסטינים רבים חגגו את ה-7 באוקטובר
דרמה בקבינט: "נתניהו הכין לגלנט מארב בנוגע לציר פילדלפי"

"בנוסף, רוב מוחלט של לוחמי החמאס והג׳יהאד לא נפגעו כלל וכך גם הרוב המוחלט של האמל״ח שברפיח. התרבות הארגונית הזו של השקר והשקט הובילה אותנו לתהומות ה7.10 מערכות הביטחון חייבות לשנות את ההתנהגות הפסולה הזו", הוסיף. "מיצג השווא הזה מטעה את הציבור ואת מקבלי ההחלטות, מביא למסקנות שגויות ומרחיק מאיתנו את הניצחון והביטחון".

פעילות צק"ח צנחנים בחאן יונס - חרבות ברזל (צילום :דובר צה"ל)

כזכור, בצה״ל אומרים כי מדובר בהישג משמעותי לחטיבת הנח״ל וחטיבת השריון 401 ושייטת 13. בצה״ל אומרים כי הם מכתרים את השכונות המערביות, מחבלים שמנסים להימלט מתת קרקע ומחסלים אותם במארבים. המחבלים מנסים לברוח צפונה והכוחות משמידים אותם. בציר פילדלפי צה״ל מעריך כי שמונים אחוז מהמנהרות נוטרלו והושמדו. 

בצה״ל אומרים כי מצבו של חמאס ברפיח הוא ביטוי למה שקורה לחמאס בכל עזה. בצה״ל משבחים את הנחישות והמקצועיות של החטיבות 401 והנח״ל נלחמים שלושה שבועות מעל הקרקע וחוקרים את התת קרקע ובסוף מביאים חטוף חי. פרחאן היה כלוא הרבה זמן הוא לא ידע יום ולילה, אומרים בצה״ל.