העיתונאי ספי עובדיה התייחס הערב (שישי) להחלטת הרשות השנייה לפסול את הסרטון שהופק ע"י מטה משפחות החטופים, לשידור במהלך הפסקות הפרסומות בטלוויזיה. "על מה שקורה ברשות השנייה יהיה כדאי להתעכב", טען. עוד האשים כי "בחסות המלחמה והבריחה מהאחריות למחדל, חונקים בשקט ובהדרגה גם את חופש הביטוי והדמוקרטיה. עוד תבוא התעוררות".

לפני זמן קצר, תקפו במטה משפחות החטופים את הציטוטים שנחשפו מתוך הקבינט שהתקיים הלילה. "ידע כל אזרח כי במידה וייחטף בפיג׳מה ממיטתו בשבת בבוקר, ראש הממשלה שלו יעשה הכל כדי לשמור על כיסאו, גם במחיר הפקרתו למוות במנהרות החמאס בעזה". כמו כן, הם צידדו בשר הביטחון: "מוטב היה למדינה ולאזרחיה אם שרים נוספים שנכחו בפגישה היו מגלים אחריות ואנושיות בסיסית כמו שר הביטחון", האשימו.

"מפקיר את החטופים למות בשביל לשמור על כסאו": נתניהו מותקף
אולמרט חתם עם אחיינו של ערפאת על "חלוקת ירושלים" | דיווח

עוד כתבו: "אנו דורשים מראש הממשלה לקיים הצהרה בה יודיע כי החליט לוותר על חיי החטופים והחזרת החללים והנרצחים לקבורה ראויה, עבור ציר שכל גורמי הביטחון קבעו כי ניתן לצאת ממנו לתקופה מסוימת". 

מהרשות השניה נמסר בתגובה: "ליבנו עם החטופים ומשפחותיהם, וכמו כל עם ישראל מייחלים לשובם המהיר של החטופים הביתה. התשדיר אושר כבר בגרסתו הראשונה, אך תוספות מאוחרות שהוכנסו רק לאחר שהתשדיר כבר אושר, היה בהן לגרום לפחד קיצוני בציבור ולכן נדחו. כאמור, התשדיר בגרסתו הראשונה מאושר לשידור".