הצהרת משפחות החטופים היום (שבת) בשער בגין בתל אביב, לאחר פרסום הציטוטים הקשים מהדיונים בקבינט לאורך השבוע, הייתה חריפה וכואבת במיוחד. עינב צנגאוקר, אמו של החטוף מתן צנגאוקר, אמרה בנאומה בין היתר: "ראש הממשלה והקבינט החליטו לגזור על בני גזר דין מוות! ראש הממשלה מוציא להורג את החטופים! אתה לא מר ביטחון - אתה מר מוות". 

דבריה המלאים של צנגאוקר: "זהו היום ה-330 שבו אהובינו נמצאים בשבי בגיהנום בעזה. מתן שלי נחטף בחיים, אבל ראש הממשלה והקבינט החליטו לגזור על בני גזר דין מוות! למעט שר הביטחון שהיה צדיק אחד בסדום, נתניהו והשפוטים שלו בקבינט, החליטו לטרפד את העסקה באמצעות ספין פילדלפי, ובכך הם גזרו על החטופים גזר דין מוות ביודעין! בכוונת מכוון!".

"מפקיר את החטופים למות בשביל לשמור על כסאו": נתניהו מותקף  
לאחר התפרצותו על נתניהו בקבינט: גלנט חשף מה הוביל לכך | דיווח 

עינב צנגאוקר (צילום :אבשלום ששוני)

עוד אמרה צנגאוקר: "זהו פשע נגד העם, נגד היהדות, נגד מדינת ישראל, נגד הציונות! נתניהו הוא לא מר ביטחון – הוא מר מוות. נתניהו מטרפד עסקה בדם קר, ורוצח את הבן שלי! נתניהו הוא המנהיג האכזרי, הציני והרשע בתולדות המדינה והעם היהודי! גלנט אמר בקבינט: 'רה"מ יכול גם להחליט להוציא להורג את כל החטופים'. וזה בדיוק מה שזה! ראש הממשלה מוציא להורג את החטופים!"

בסיום דבריה אמרה צנגאוקר: "וכדי לעצור את זה, ולהציל חיים, יש דבר אחד לעשות: פיקוח נפש דורש את החלפתו המיידית של נתניהו! כדי שהחטופים יחזרו, נתניהו חייב ללכת! עכשיו! חברי הקואליציה, עשו מעשה, או שתרשמו בהיסטוריה כשותפים להוצאה להורג של החטופים!"

יהודה כהן, אביו של החטוף נמרוד אמר בהצהרה: "אני יהודה כהן, בני נמרוד נחטף מהטנק בחיים, ואתמול התבשרתי על כך שנתניהו החליט לגזור גזר דין מוות על הבן שלי. אחרי פשעי חברי הקבינט, אנחנו זועקים לחברי הקואליציה שנותרה בהם חתיכת לב, להביא להחלפתו המיידית של נתניהו, להביא עסקה, להציל את החטופים ולהציל את המדינה! תצילו אותם! כולם כבר מבינים שציר פילדלפי זה ספין חלול, שנתניהו דחף כדי לטרפד את העסקה".

עוד הוסיף כהן: "הרמטכ"ל אמר בישיבת הקבינט שצה"ל יידע להיכנס ולחזור לציר פילדלפי בתום הפסקת האש. הוא הוסיף ש'יש מספיק אילוצים למשא ומתן, לא צריך להוסיף אחד כזה'. ראש המוסד אמר שאין בהצבעה היגיון. לכולם ברור שאין כאן שיקול ביטחוני, ולא שיקול מדיני, ולא שום שיקול ענייני מלבד שיקולים פושעים של הישרדות פוליטית! ולכולם גם ברור שאם לא תהיה עסקה, אנחנו בסכנה ממשית למלחמה רב-אזורית ואסון נוסף. נתניהו מפקיר את החטופים, וגם את כל אזרחי המדינה!". 

משפחות החטופים, עינב צנגאוקר, דני אלגרט, יהודה כהן (צילום: אבשלום ששוני)
משפחות החטופים, עינב צנגאוקר, דני אלגרט, יהודה כהן (צילום: אבשלום ששוני)

דני אלגרט, אחיו של החטוף איציק, אמר: "אני דני אלגרט, אחי איציק נחטף לעזה בחיים, ואתמול התבשרתי על כך שנתניהו והקבינט החליטו לגזור עליו גזר דין מוות! חברי הקבינט, למעט שר הביטחון שנלחם להצלת החטופים, כולכם חברי קבינט המוות. אתם שותפים מלאים להפקרה: מעכשיו, כל חטוף שיוצא להורג, המשמעות היא שאצבעותיכם לחצו על ההדק! ‏זהו קבינט של כופרים, שאין בו שמץ של יהדות ולאומיות, רק שררה, כסף וכוח. הצבעתכם הייתה הודעת המוות של מדינת ישראל כמדינה יהודית ודמוקרטית. הפכתם את ציר פלדלפי לקבר האחים של החטופים". 

עוד אמר אלגרט: "‏סינואר הנאצי יהפוך אותו ל'באבי יאר' של עזה. לא תימלטו מהאשמה! היא תביט בכם בכל פעם שתסתכלו במראה, היא תרדוף אתכם כל חייכם, וגם אחרי, בדברי הימים של המדינה שהייתה ונחרבה בגללכם. ילדיכם והדורות הבאים שלכם, יישאו את אות הקין שלכם לדורי דורות!". 

איציק הורן, אביהם של החטופים איתן ויאיר, אמר: "אני איציק הורן, בניי יאיר ואיתן נחטפו בחיים, ואתמול התבשרתי על כך שנתניהו החליט לגזור גזר דין מוות על הבנים שלי! שר הביטחון גלנט חשף בישיבת הקבינט את האמת על קבלת ההחלטות של נתניהו: הוא מנהל את המשא ומתן לבד! הוא מחליט לבד! הוא כופה החלטות לבד! והוא משקר! חייבים להחליף אותו מיידית כדי להציל את החטופים והמדינה!". 

עוד אמר הורן: "אנחנו פונים שוב לממשל האמריקאי: אל תאמינו לנתניהו! מדובר בנוכל שקרן חסר מצפון ומוסר, שדואג רק לעצמו על הגב של עמו! אתם חושבים שתוכלו להתמודד איתו, אבל לא הבנתם מי האיש: הוא יעשה הכל, פשוט הכל, כדי שלא תהיה עסקה וכדי שתימשך המלחמה לנצח! אנחנו שוב קוראים לכם, אל תתנו לו להוציא להורג את החטופים! תעשו אתם את הכל, כדי להציל אותם!".

משפחות החטופים (צילום: אבשלום ששוני)
משפחות החטופים (צילום: אבשלום ששוני)

יפעת קלדרון, בת דודו של החטוף עופר קלדרון, אמרה: "אני יפעת קלדרון, בן דודי עופר נחטף בחיים, ואתמול התבשרתי על כך שנתניהו החליט לגזור עליו גזר דין מוות! אני לא יכולה לדמיין, מה מרגישים חטופים, שנמצאים בעינויי גוף ונפש כמעט 11 חודשים, ואז הם אולי שומעים שראש הממשלה שלהם, החליט לגזור את דינם למוות. מה עובר להם בראש? מה הם מרגישים?". 

עוד אמרה קלדרון: "אנחנו נצעק מכאן לאהובינו שבשבי: תחזיקו מעמד! אל תתייאשו! אנחנו לא נוותר עד שנחזיר את כולכם! העם רוצה את החטופים בבית, והעם לא יוותר! והציבור נושא עיניו לשר הביטחון גלנט ולחברי צוות המשא ומתן: תמשיכו להילחם על החטופים! אל תוותרו עליהם, עד שתהיה עסקה!". 

בסיום דבריה אמרה קלדרון: "ולציבור שוב נאמר: אתם הכוח והתקווה שלנו! תמשיכו להילחם איתנו, עד שנחזיר את כולם! חייבים להחליף את נתניהו כדי להציל את החטופים והמדינה!".