ציטוטים חדשים מישיבת הקבינט נחשפו הערב (שבת) במהדורה המרכזית בחדשות 12. לפי הפרסום, במהלך הדיון הסוער בנושא ציר פילדלפי שהתרחש ביום חמישי, ראשי מערכת הביטחון הביעו תמיכה בחתימה על העסקה לשחרור החטופים, והבהירו לדרג המדיני כי התעקשותם לאחוז בציר פילדלפי "חסרת היגיון".

הרמטכ"ל הרצי הלוי צוטט לפי פרסום 12: "אפשר להחליט שמחכים שסינוואר ישנה את דעתו או שנחסל אותו. אנחנו עובדים קשה כדי שזה יקרה, אבל לשתי ההתפתחויות הללו אין כרגע נקודה ברורה על ציר הזמן". הלוי מבהיר שהתעקשות הדרג המדיני להאמין שסינוואר ישנה את עמדתו במשא ומתן בקרוב לא מעוגנת במציאות. 

"מפקיר את החטופים למות בשביל לשמור על כסאו": נתניהו מותקף  
"נתניהו גוזר גזר דין מוות על יקירנו; ציר פילדלפי - קבר האחים של החטופים"

דדי ברנע (צילום: אבשלום ששוני)
דדי ברנע (צילום: אבשלום ששוני)

לפי הפרסום, גם ראש המוסד דדי ברנע התנגד לעמדת נתניהו והקבינט ואמר:  "אין בהצבעה הזאת כרגע היגיון. ממילא המשא ומתן מתמקד כרגע במנגנון העסקה ולא בציר פילדלפי".

עוד לפי הפרסום בחדשות 12, הגורמים מהדרג הביטחוני הבהירו לדרג המדיני בדיון כי "ברור לכולם, ואם זה לא ברור זה צריך להיות ברור - שאלמנט הזמן הוא דרמטי. אף אחד פה לא עושה מו"מ בוואקום. כל יום שעובר - מסכן את חיי החטופים. קחו את זה בחשבון בקבלת ההחלטות שלכם".

כזכור, אתמול פורסם כי באותה ישיבה, בה החליט הקבינט להמשיך לאחוז בציר פילדלפי ללא קשר למהלכים המשא ומתן, התעוררה סערה. שר הביטחון גלנט יצא נגד המהלך ואמר לנתניהו לשאר השרים כי כאשר הקבינט מקבל החלטה רשמית כזו הוא "מסנדל" את ישראל במו"מ על עסקת החטופים.  ״ככה לא יהיה הסכם חטופים"' האשים גלנט. נתניהו השיב: "זו ההחלטה".

בכיר ישראלי אמר כי אחרי שנתניהו הודיע שהוא מתכוון להעלות את הנושא להצבעה גלנט הגיב ואמר: "לראש הממשלה יש סמכות להעלות כל החלטה להצבעה. גם להוציא את החטופים להורג". גלנט אמר כי החלטה רשמית על הישארות בציר פילדלפי בעסקת חטופים בעצם מעבירה את ההחלטה על הכיוון שהאסטרטגי של ישראל לידיו של מנהיג חמאס יחיא סינוואר.