צה"ל הודיע הערב (שבת) כי איתר מספר גופות במהלך הלחימה ברצועת עזה. בשלב זה הכוחות עדין פועלים במרחב ומבצעים תהליך לחילוץ ולזיהוי הגופות שיימשך מספר שעות. יו"ר הדמוקרטים יאיר גולן הגיב ותקף: "‏היה ויגיעו בשורות איוב נתניהו לא יוכל להתחבא פעם נוספת מאחורי גבו של דובר צה"ל. אני דורש מנתניהו: האיש שהפקיר הוא גם האיש שיודיע. לא תחמוק מהבשורה. לא תחמוק מהאשמה".

בסמוך לכך, פרסמו מטה משפחות החטופים הצהרה בה הודיעו: "החל ממחר המדינה תרעד. אנחנו קוראים לציבור להיערך. עוצרים את המדינה". על כך פרסם גולן הודעת תמיכה: "מחר כולם ברחובות".

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד: "בנינו ובנותינו מופקרים ומתים בשבי ונתניהו עסוק בספינים. לא ציר פילדלפי ולא חיסוני הפוליו מעניינים אותו אלא רק הקואליציה ולשמור את סמוטריץ׳ ובן גביר. בדרך הוא מרסק את המשפחות ואת עם ישראל. אנחנו נמשיך לעמוד לצד המשפחות ולחבק ולשמור עליהן בשעות קשות".

הפגנה לשחרור החטופים 31.8.24 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
הפגנה לשחרור החטופים 31.8.24 (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

ח"כ נעמה לזימי, שמשתתפת מדי שבוע בהפגנות לשחרור החטופים, מסרה: ״כולנו אתכם! ‏צריך להרעיד את המדינה. לא לתת לזוועה הזאת לעבור בשקט. ‏לבחור בחיים ולא בעוד שכול וכאב.״

מנגד, ח"כ טלי גוטליב תקפה את ההצהרה: "ההכרזה של מטה החטופים כי ׳מחר המדינה תירעד ואנו נעצור את המדינה׳ היא נוראית ומסוכנת. אין ספק שסינוואר החפץ בחידלון מדינת ישראל לא יסכים להשבת ולו חטוף אחד. עם כל הכאב האדיר של משפחות החטופים לא אעמוד מנגד כשבמעשיהם ובדבריהם הם משכנעים את סינוואר המרצח האכזרי להשאיר את החטופים בידיו.

"במקום לצעוק ולהזכיר לעולם את אכזריות חמאס המתעלל האונס והרוצח, הם משחירים את הממשלה. והעולם לא רק שכח מה עשה חמאס אלא עושה לחמאס גלוריפיקציה. מטה החטופים בהתנהלותו פוגע אנושות בסיכוי להגיע לעיסקת שחרור. אם הייתי סינוואר הייתי מחכך ידיים בהנאה ונהנה מכל רגע. וזו האמת לאמיתה".