ח"כ עמית הלוי מהליכוד שוחח היום עם אודי סגל וענת דוידוב בתוכניתם "שבע תשע" ברדיו 103FM, ושיתף אותם בדעותיו בנוגע להתנהלות צה"ל ברצועת עזה. 

בפתיחת השיחה, אמר הלוי: "לסינוואר אין כל סיבה להתגמש אם נמשיך בדרך הזו של המשא ומתן. הוא לא מתייחס לחטופים כבני אדם אלא ככלי בשירות הג'יהאד. הדרך הנכונה בעיניי, שלא מתבצעת כמו שצריך, היא לחזור לפעולה עצימה, או לעשות לראשונה פעולה עצימה של ממש. מה-7 בינואר לפחות צה"ל לא עושה פעולה עצימה. זו החלטה שגויה של המטה הכללי והרמטכ"ל, אנחנו צריכים להביא את סינוואר על ארבע". 

טרגדיה: פורסמו שמות ששת החטופים שנרצחו וגופותיהם הוחזרו מעזה
צריך להחליף את המונח ״אות קין״ ב״אות נתניהו״ | בן כספית

פעילות צה"ל בחאן יונס חרבות ברזל (צילום :דובר צה"ל)

"ניהול המשא ומתן כמו שהיום (מתבצע על ידי) דדי ברנע וניצן אלון, שברור לי שכוונותיהם טובות, אבל גם כוונות טובות מובילות לגיהנום לפעמים", המשיך הלוי. "מאז ה-7 באוקטובר אני בחשבון נפש עמוק, כי הייתי חבר ועדת חוץ וביטחון לפני, שמעתי את כל הדברים הללו שהם הבלים גמורים מראש המל"ל לשעבר והרמטכ"ל. זו האחריות הכללית שלנו לשנות את המציאות שצה"ל נוקט בה, כי היא הרסנית היום. זה שיש לנו במרחק נגיעה עדיין 101 אנשים וצה"ל לא מצליח להוציא אותם זו בושה לצה"ל, וזו תוצאה של החלטות מדיניות שגויות". 

עמית הלוי (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)
עמית הלוי (צילום: דני שם טוב, דוברות הכנסת)

בסיכום דבריו, אמר: "צה"ל עובד קשה מאוד, אני עפר לרגליהם של כל הקצינים שמוסרים את חייהם. כל אחד בתא השטח שלו עושה במסירות נפש עילאית, אלא שהאסטרטגיה שגויה. המחשבה של צה"ל שסנסור ישמור על ביטחון ישראל היא מופרכת ומופרעת. אני אומר מאז התמרון - תכבשו את פילדלפי. אמרו לי נציגי צה"ל שאין שם שום הברחות, ששום דבר לא עובר מתחת, שלא עובר כלום וכך מאשר שר הביטחון".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm