האם זהו הצעד שיתחיל כדור שלג בדרך לשביתת מחאה ארצית? ראש עיריית גבעתיים, רן קוניק, הודיע כי מחר (שני) ישבית את משרדי העירייה כמחאה על הירצחם של החטופים בשבי ואי ביצוע עסקה. אליו הצטרפו ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, ראש עיריית כפר סבא, ראש עיריית הוד השרון וראש מועצה אזורית אשכול

"מחר, עיריית גבעתיים תשבות ולא תתקיים קבלת קהל במשרדי העירייה. במסגרת השביתה, נצא עם עשרות מעובדי העירייה להפגין במטה המחאה למען החזרת החטופים. בנוסף, נזמין גם תלמידים מהתיכונים שלנו להצטרף לפעילות. לגבי מערכת החינוך: אם יוחלט על השבתה, נעדכן בהקדם", כתב קוניק.

"אני קורא לכל ראשי הערים בארץ להצטרף לפעולה שלנו. החזרת החטופים היא משימה לאומית שחייבת להתבצע מיד. הקונספציה שלפיה לחץ צבאי מחזיר חטופים חיים קרסה סופית, ואין מקום לעוד הסברים", הוסיף.

רן קוניק (צילום: מטה גבעתיים שלנו)
רן קוניק (צילום: מטה גבעתיים שלנו)

רפי סער, ראש עיריית כפר סבא מודיע על הצטרפות לשביתה בכדי לאפשר לעובדי העירייה לצאת ולתמוך במשפחות החטופים ״אני קורא לראשי רשויות נוספים להצטרף גם הם ולהשבית את פעילות העירייה. החזרת החטופים היא משימה לאומית. הגיע הזמן לפעול!״.

ראש עיריית תל אביב, רון חולדאי, צייץ בחשבון ה-X שלו בשעות הצהריים: "עדן, כרמל, הרש, אורי, אלמוג ואלכס היו צריכים להיות עכשיו בבית. בחיים. ממשלת ישראל הפקירה אותם, אבל מדינת ישראל היא אנחנו. לאות הזדהות עם החטופים ומשפחותיהם, עיריית תל אביב-יפו מצטרפת לשביתה. מחר, החל משעות הבוקר ועד לצהריים לא תהיה קבלת קהל ונאפשר לכל העובדות והעובדים לצאת ולתמוך במאבק המשפחות. צאו לרחובות".

ראש עיריית הוד השרון, אמיר כוכבי, צייץ גם בוא בחשבון ה-X שלו: פורום ראשי המשק עושה את הדבר הנכון ומתכנס הערב כדי לדון בהשבתת המדינה לאור ההפקרה המתמשכת. גם אני אהיה שם. וקורא לכל ראשי הרשויות ולחיים ביבס יו"ר השלטון המקומי להגיע גם כדי שנוכל לקבל החלטה על השבתה אמיתית ומשפיעה". 

ראש מועצה אזורית אשכול, גדי ירקוני, הודיע כי מחר יום שני 2.9 מחלקות ואגפי המועצה האזורית אשכול יושבתו ולא תתקיים קבלת קהל במשרדי המועצה, כאות הזדהות עם אחינו החטופים ומשפחותיהם. כמו כן תצא הסעה של עובדי המועצה למטה החטופים לתמיכה במשפחות. מערכת החינוך החוגים וההסעות יפעלו כסדרם. 

ירקוני מסר: "היום הזה הציב בפנינו את האמת המרה, שאנחנו ידענו החל מה7.10- כל יום שעובר, הוא סכנה ממשית לחיי החטופים ורק עסקה תחזיר אותם הביתה. כמעט שנה עברה, ואיפה הן אותן הבטחות? איפה הם בנינו ובנותינו שהופקרו ונחטפו באכזריות מביתם ונמקים בשבי המחבלים הארורים?". 

עוד הוסיף ירקוני: "אני קורא למקבלי ההחלטות- אנו בימים קריטיים. זו המשימה העליונה והחובה המוסרית שלנו להחזיר עכשיו את החטופים החיים לשיקום, ואת החללים לקבורה בארץ. לא נוכל להשתקם כל עוד הם שם. אנו דורשים באופן חד משמעי- עסקה עכשיו! אין לנו זמן לבזבז. למי מחכים?״. 

רשימת העיריות שהודיעו שלא ישתתפו בשביתה: ירושלים, אשדוד, נתניה, רמלה, דימונה, חולון, פתח תקווה, צפת, אריאל, כל מועצות יו״ש, קצרין, קריית ים, קריית מוצקין, קריית ביאליק, קריית גת, בית שמש, מצפה רמון, ערד, מעלה אדומים, מגדל העמק, חריש, נחל שורק, בני ברק, שלומי, מעלות תרשיחא.

מעיריית צפת נמסר: "לאור ההכרזה על שביתה כללית מחר במשק, אנו מודיעים כי כל שירותי העירייה ימשיכו לפעול כרגיל ביום המחר. במצב החירום הנוכחי, ומתוך אחריות כלפיכם התושבים - אין לנו את הזכות להשבית את השירות העירוני החיוני". 

כזכור, מטה משפחות החטופים קרא לראשי המשק, להסתדרות ולשלטון המקומי להשבית את המשק מחר: "המנהיגות הלאומית הפקירה את החטופים וזה הוא זמן של המנהיגות החברתית, הכלכלית והמקומית להתייצב לימין משפחות החטופים, לימין הציבור ולימין ערך הסולידריות והערבות ההדדית. מטה משפחות החטופים קורא לראשי המשק, להסתדרות ולשלטון המקומי להשבית מחר את המשק והמדינה להפעלת לחץ על הקבינט ורה''מ להפסיק את ההפקרה, להציל את החטופים החיים, ולהחזיר את 101 החטופים בעסקה - החיים לשיקום, והנרצחים והחללים לקבורה ראויה בארצם".