לראשונה, מוריה אסרף, הכתבת המדינית של חדשות 13, נשאה היום (ראשון) מונולוג חריף ולא שגרתי כנגד נתניהו.

בדבריה התייחסה אסרף להתנהלות הממשלה בעקבות הודעת דובר צה"ל על חילוץ גופות החטופים: "מה שהדהים אותי אתמול בערב, דקות אחרי שדובר צה"ל הוציא את ההודעה על כך שמצאו גופות של חטופים, אנחנו עולים פה לשידור, ותוך כדי שאני מדברת בשידור אני רואה הודעה מלשכת ראש הממשלה - ואתה יכול להעריך שדקות אחרי שתצא הודעה כזאת הודעת לשכת ראש הממשלה תעסוק, מן הסתם, במוות של אותם חטופים, או בסיפור הזה, או מה ראש הממשלה אומר, או שראש הממשלה מקבל פרטים - לא. ההודעה עסקה, שוב, בהכחשה שניתנת בפעם האלף מהשבוע שעבר, על האם יהיו הפוגות אש הומניטריות או לא יהיו הפוגות אש הומניטריות במסגרת חיסוני הפוליו ברצועת עזה. כי זה מה שהעסיק אתמול את אזרחי ישראל, כי זה מה שדובר ראש הממשלה הנכנס צריך לעסוק בו, ולא הודעת דובר צה"ל".

גורם במשא ומתן: "ששת החטופים נרצחו בגלל ההתעקשות על ציר פילדלפי"
"מבקש סליחה": נתניהו התנצל בפני משפחת החטוף וחשף פרטים חדשים על העסקה

"הניתוק הזה הוא פשוט ניתוק שהוא לא הגיוני", המשיכה אסרף. "גם אם יש לך עמדה עקרונית אידיאולוגית אחרת מאנשי מערכת הביטחון, שזה לגיטימי, אני חושבת שהרבה אנשים שותפים גם בעמדה הזאת - אמפתיה כלפי המשפחות, אמפתיה כלפי האזרחים שהצביעו לך או לא, זה לא משנה.

"אני חושבת שזה משהו שמאד מאד חסר בהנהגה הישראלית מהיום הראשון של המלחמה הזאת", הוסיפה אסרף. "אני חושבת שגם אנשים שבחרו בממשלה הזאת סולדים מההתנהגות הזאת, גם אם מבחינה אידיאולוגית אפשר להסכים עם דברים מסוימים - מההתנהלות, מהעובדה שלא מגיעים לבקר בקיבוצים, מהעובדה שלוקח שעות להוציא הודעה, מהעובדה שנשיא ארצות הברית מגיב לפני שראש הממשלה מגיב על אירוע מהסוג הזה - אני חושבת שאין הרבה מה לומר". 

ישיבת ממשלה, בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ישיבת ממשלה, בנימין נתניהו (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

כשסיימה את דבריה, ראש הפאנל של חדשות 13, אלי רכלין, הגיב לביקורת יוצאת הדופן: "לא ראיתי אותך הרבה זמן נסערת כך". "אני מאד כועסת", ענתה לו אסרף לסיכום.
הפאנליסט משה שלונסקי התייחס לשינוי בגישתה של אסרף בטיעון: "קרה לך משהו", אך היא הצהירה - "לא קרה לי כלום".