יו"ר ההסתדרות ארנון בר דוד הודיע על שביתה כללית במשק שתיערך מחר במחאה על מדיניות הממשלה, ברקע סוגיית החטופים, והערב ב-19:00 צפויה הפגנה של מטה משפחות החטופים, זאת ברקע החזרת שש גופות חטופים אמש. ראש האופוזיציה יאיר לפיד (יש עתיד) שוחח היום (ראשון) עם בן כספית ואריה אלדד בתוכניתם ב-103fm ופרש את משנתו בנושא. 

בפתח הראיון אמר: "מדובר בקבינט של מוות. זה מה שהוא מייצר סביבו כבר הרבה מאוד זמן. רק מוות סביבנו, עשרה חיילים נהרגו בשבוע האחרון, מעבר לשישה החטופים שנרצחו. נתניהו המציא את הספין המשונה הזה על ציר פילדלפי. מדינת ישראל עזבה את ציר פילדלפי בספטמבר 2005, לפני 19 שנה. המלחמה התחילה ב-7 באוקטובר, עד 20 במאי הם לא טרחו להגיד לצה"ל 'תגיע לציר פילדלפי', פתאום זה סלע קיומנו. כל מה שעניין את נתניהו זה למצוא איזה ספין חדש. המטרה שלו זה לא ביטחון, המטרה שלו זה לשמור על הקואליציה".

גורם טוען: ראש המוסד תמך בעמדת נתניהו - "לא לזוז במילימטר"
רצח החטופים: חמאס הימר על החברה הישראלית אך ויתר על הנכס היקר שלו

"החזרת החטופים היא סלע קיומנו, אם לא נחזיר אותם המדינה הזו לא תחלים לעולם", המשיך. "שישה אנשים נרצחו אתמול כי לא עשו עסקת חטופים, הם מתים בינתיים. בשעה 19:00 אני וכל חברי 'יש עתיד' נהיה בבגין ונפגין נגד הטירוף המוחלט הזה, אני קורא לכל מי ששומע אותנו לבוא להפגין אותנו, אי אפשר לתת לממשלה הזו להמשיך להפקיר הפקרה רצחנית ופושעת את חטופים שלנו במנהרות החמאס".

נטלי, הבת של עינב צנגאוקר, נדחפה (צילום: אדר איל)

"אני לא יודע איך האנשים האלו יחיו עם עצמם. זה מה שהוא רצה, שבמקום שנדבר על חיי החטופים אנחנו נדבר על פילדלפי. מה שמעסיק אותו זה שהוא יודע שעסקה עלולה לפרק לו את הממשלה וכל מה שמעניין אותו זה להישאר בשלטון. זה האיש. אין לו נשמה. יש לנו ראש ממשלה בלי נשמה ולכן הוא לא עושה עסקת חטופים", הוסיף.

בסיום הראיון אמר: "עסקתי בנושא השבויים והנעדרים כשר חוץ וכרה"מ. אחת מהמטרות הגדולות של סינוואר היא עסקת חטופים מפני שהוא רוצה להחזיר את האסירים הפלסטינים הביתה. הוא רוצה עסקה בשביל מה שהוא מכנה 'חילופי שבויים'. ברור שהוא רוצה עסקה. ממשלת ישראל וראש ממשלת ישראל מונעים את זה פעם אחר פעם. המדינה מתפרקת, הכל מתפרק סביבנו, ואי אפשר לעמוד מנגד, אנשים הגונים לא יסלחו לעצמם אם הם יישבו בבית בימים האלה".

עריכה: אליעזר בן יהודה