כתב חדשות 12 ירון אברהם, דיבר היום (שני) על רצח ששת החטופים בשבי וטען, לפי מקור ביטחוני בכיר - הלחץ הצבאי כעת לא מביא חטופים חיים אלא הורג אותם. 

אברהם אמר בראשית דבריו: "כוחות צהיל פועלים שם במרחב ואנחנו יודעים את זה ורואים את זה כל יום. ואם בשבוע שעבר הגיעו לאותה מנהרה בה אותר פרחאן, אז במקרה הזה הגיעו למנהרה, שאחרי סריקות בה בכל מני אמצעים הבינו שנמצאות שם 6 גופות. זה לא היה פשוט להגיע לעומק המנהרה הזו, 20 מטר".

ההפגנות ברחבי הארץ יצאו לדרך: חסימות בתל אביב ובירושלים | כל העדכונים  

ששת החטופים שנרצחו וגופותיהם חולצו (צילום: מטה החטופים והנעדרים)
ששת החטופים שנרצחו וגופותיהם חולצו (צילום: מטה החטופים והנעדרים)

ואז טען אברהם: "אתה מבין שברגע שכוחות צה"ל פעלו שם במרחב, זו ההערכה שאני שומע, השובים של אותם 6 חטופים חשו שמדובר במבצע חילוץ, למרות שלהבנתי זה לא היה מבצע חילוץ, והוציאו אותם להורג". 

אברהם הוסיף ואמר: "עוד נעשות בדיקות, אבל ההבנה שלי היא שהרצח הזה היה ביום חמישי בלילה. ברור שזה נעשה 24-72 השעות טרם הימצאם. סליחה, זה לא פרטים שאנחנו צריכים להגיד בטלוויזיה, אבל כל אחד מהם נמצא עם כדור בראש וכדור בעורף". 

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

אברהם חשף שיחה עם מקור ביטחוני בכיר שככל הנראה שינה את עמדתו ביחס למשמעות הלחץ הצבאי. אברהם אמר: "אנחנו דיברנו פה שעות על גבי שעות על האם לחץ צבאי מביא חטופים, חיים כן או לא. והגישה שהייתה במערכת הביטחון עד לפני כמה חודשים הייתה שכן - לחץ צבאי מביא חטופים".

"עכשיו, במצב שנוצא אני אומר את זה בזהירות, על מה שאמר לי הגורם הזה שאני מאוד סומך על דעתו - לחץ צבאי כפי שהוא נעשה כרגע הורג חטופים. וזו אמירה קשה. קשה לי להגיד את זה. אבל במצב שנוצר, כל פעולה הכי בסיסית שנעשית שם בצירים, גם אם היא לא לטובת מצבע חילוץ, אלא סתם התקדמות הכי בסיסית - יכולה להתפרש על ידי השובים כמבצע חילוץ והמשמעות היא ברורה. ומי שרוצה לאטום את עיניו ולא לראות את זה - זה שלו. אבל המציאות מתדפקת על דלתנו", הוסיף. 

בסיום דבריו אמר אברהם: "למזלי אני לא חבר קבינט, ואני לא מקנא בהם שהם צריכים לקבל את ההחלטות האלה. קשות מנשוא. אבל מי שטוען, ויש שטוענים, שרק הידוק לחץ הצבאי יביא חטופים - צריך להסתכל בעיניים של המשפחות האלה ולהסביר להן איך ההידוק של הלחץ הצבאי הביא להם שש גופות".