על רקע המחאות ההמוניות לאחר רצח ששת החטופים במנהרות בשבי חמאס, ובהמשך למתיחות הגואה בין ראש הממשלה בנימין נתניהו ושר הביטחון יואב גלנט, דווח היום (ראשון) בוואלה! כי נתניהו התייעץ עם מקורביו ביחס לאפשרות לפטר את שר הביטחון יואב גלנט. 

לפי הדיווח, נתניהו קיים התייעצות עם סביבתו הקרובה בה נידונו ההפגנות וההשבתות שצפויות הערב ומחר בדרישה לקדם את החתימה על עסקת החטופים ולבטל את החלטת הקבינט בעניין ציר פילדלפי. אחת האפשריות שעלו בשיחה בין נתניהו ומקורביו לפי הדיווח הייתה "לנצל את המהומה" כדי להדיח את גלנט מתפקידו, על רקע היחסים העכורים בין השניים והעימות הקולני ביניהם בישיבת הקבינט האחרונה. הודגש כי טרם התקבלה החלטה בנושא.

"ציר פילדלפי? ספין משונה": לפיד הקריס את הטיעון של נתניהו   
בדרך ל״ליל גלנט 2״? המונים מפגינים בתל אביב וברחבי הארץ להחזרת החטופים

הפגנה לשחרור החטופים (צילום: ללא)
הפגנה לשחרור החטופים (צילום: ללא)

גורמים בלשכת ראש הממשלה מסרו בתגובה: "לא היה דבר כזה, הנושאים המצוינים לא עלו ולא נידונו".

כזכור, בחודש מרץ 2023, בעיצומן של ההפגנות הסוערות סביב הרפורמה המשפטית, יצא שר הביטחון יואב גלנט בהצהרה לפיה נשקפת סכנה לביטחון המדינה נוכח האירועים. בתגובה, ראש הממשלה בנימין נתניהו פיטר אותו. לאחר פיטוריו של שר הביטחון יצא הציבור למחאות נרחבות וספונטיות לאורך לילה שלם, במסגרתן מאות אלפי מוחים חסמו כבישים במשך שעות ארוכות. לילה זה כונה "ליל גלנט". 

נראה שראש הממשלה מזהה דמיון בין הלילה הנוכחי לאותו לילה בחודש מרץ, ואלי מתכוון לשחזר את האירועים - הרי התפאורה כבר מוכנה.