רשת CNN האמריקאית דיווחה הלילה (שני), מפי גורם ישראלי, כי היקף ההפגנות שפרצו היום בעקבות השבת גופותיהם של שישה חטופים ישראלים "מדאיג" את נתניהו.

מאות אלפי מוחים התכנסו מוקדם יותר בשער בגין בתל אביב ובצומת קפלן להפגנת ענק, שגלשה אל נתיבי איילון. הכביש נחסם לתנועה, ומפגינים הציתו מדורות והדליקו אבוקות. בניסיונות המשטרה לפזר את המפגינים שלושה רימוני הלם נזרקו לעבר מפגינים. לפחות 15 מפגינים נעצרו בתל אביב, חמישה נעצרו בצומת כרכור. 

הפגנה לשחרור החטופים, מדורה באיילון (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה לשחרור החטופים, מדורה באיילון (צילום: אבשלום ששוני)

במהלך ההפגנה המוחים קראו "להחזיר את כולם - ועכשיו״. לאורך ההפגנה המרכזית נשמעו זעקות שבר של ממש מפי המפגינים, לפיהן הממשלה ונתניהו הפקירו את החטופים, וכי יש להחזיר אותם באמצעות עסקה באופן מיידי. מרכבת ישראל דווח על עומסים כבדים בעקבות אלפי המוחים שעשו את דרכם לתל אביב. בסיום העצרת המרכזית שרו אלפי המוחים את התקווה.

אסתר, יעקב ונופר, קרובי משפחתו של עומר שם טוב שחטוף בעזה, סיפרו בשיחה עם "מעריב" בהפגנה בתל אביב על תחושותיהם: "כל יום הוא פשוט סיוט מתמשך. אנחנו מצפים שיחזירו הביתה את כל החטופים. אי אפשר להמשיך עם זה - אנחנו צריכים עסקה ועכשיו. עד עכשיו עשינו הפגנות שקטות שלא עזרו. מהיום משנים פאזה, נגמרו ההפגנות השקטות".

עוד מסרו ממשפחתו של שם טוב: "עומר חולה צליאק וזקוק למשאף. הוא צריך שיחזירו אותו הביתה. תעשו כבר משהו. אתמול לא עצמתי עין. הייתי מזועזעת ועם צמרמורות בכל הגוף. אני כל כך רוצה, מצפה בכליון עיניים שהסיוט הזה יסתיים. אין כבר מילים לתאר את התחושה הזו. אני רוצה להגיד לעומר: תישאר חזק, אנחנו עושים הכול כדי להחזיר אותך הביתה, אותך ואת כל מי שנשאר שם".