יו"ר אגף ההסברה בהסתדרות, יניב לוי, שוחח הבוקר (שני) עם אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM על השבתת המשק והטענות נגד המהלך.

לוי פתח ואמר: "מי אמר שהשביתה חלקית? 95 אחוז מהשלטון המקומי שובת הבוקר. נכון שיש מספר עיריות שלא שובתות, חלק בקו חזית ובחלק מהעיריות הופעלו לחצים כבדים על ראשי הערים. הבייס לא שובת, שאר המדינה שובתת. ראשי ערים מהליכוד, הופעלו עליהם לחצים כבדים. נתב"ג שובת החל מ-08:00 בבוקר". 

אחרי הפוגה של שבועות: ועדת החוץ והביטחון תדון בחוק הגיוס
רבבות יצאו להפגין והרחובות בוערים: נתניהו "מודאג" מהיקף המחאה

"המציאות מדברת בעד עצמה. היכן שאני גר אין תנועת ילדים ורכבים. אין אגד, אין דן, השארנו את הרכבת. נתב"ג יושבת לכמה שעות, אין לנו עניין שאנשים יישארו תקועים במדינות אחרות או שלא יגיעו, נשתדל לפעול בצורה נכונה כדי שכמה שפחות הציבור הישראלי ייפגע. יחד עם זאת שביתה זה לא דבר קל, זה לא לוקסוס, אבל אין לנו ברירה, הגענו אל מול שוקת שאנחנו לא יכולים לעמוד מולה. יהודי לא מפקיר יהודי. ממתי סוגיית חטופים הפכה לסוגיית פוליטית, ומי שתומך בהחזרת החטופים הוא שמאלן קיצון?", תהה לוי.

עוד הוסיף, "אנחנו אנשי חוק, אם בית הדין יורה לעצור את השביתה נעצור אותה. מבחינתנו זו לא הירייה האחרונה. החברה הישראלית היא משימת חייו של ארנון ושלי, נכון שלא כולם מברכים על הצעד שלנו אבל ראיתי את משפחות החטופים אתמול עם זיק של תקווה. המשפחות הללו לא זכו לשנייה אחת של חיבוק מהממסד והמדינה, גם ברגע הזה הן צמאות ליחס מהמדינה".

הפגנה לשחרור החטופים (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה לשחרור החטופים (צילום: אבשלום ששוני)

"אתמול הן אמרו 'סוף סוף ראינו ארגון ומנהיג שמבין את הכאב שלנו'. זה התפקיד לנו, לזעוק את זעקת העם. ראינו חצי מיליון איש יוצא לרחובות, אם צריך נוציא עוד חצי מיליון. ייתכן מאוד שתהיה גם שביתה מחר, אולי נכניס עוד סקטורים. אנחנו לא נהנים לשבות. צריך לעשות סדר במדינה", קבע. 

בסיום התייחס לעתירת חברי פורום הגבורה ופורום תקווה: "אני מוריד את הראש בפני משפחות שכולות. אני יכול להבין את הכאב והמניעים שלהם, אנחנו יודעים היטב מאיזה צד הפורום מופעל. אנחנו מאמינים שהניצחון המוחלט זה החזרת החטופים והעקורים. הגיע הזמן להפסיק לזרוע חול בעיני הציבור". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM