הלילה בית הדין של הליכוד מפרסם פסק דין בעתירה שהוגשה נגד פנחס עידן, יו"ר ועד רשות שדות התעופה, בעקבות השבתת נתב"ג במסגרת המחאה נגד הרפורמה המשפטית, בשנה שעברה.

השר שיקלי, חברי הכנסת אילוז, סעדה וביסמוט, לצד בכירי הליכוד שאינם ח"כים, דרשו להדיח את עידן משורות הליכוד. בית הדין של הליכוד בחר, ולא במקרה, לפרסם את החלטתו דווקא הלילה לקראת השבתת נתב"ג, כדי להעביר לפנחס עידן מסר מרתיע.

בהסתדרות טוענים: "הבייס לא שובת - שאר המדינה שובתת"
אחרי הפוגה של שבועות: ועדת החוץ והביטחון תדון בחוק הגיוס

עידן לא מורחק משורות מפלגתו על ההשבתה הקודמת משום שהביע חרטה והסביר כי היה בטוח שהשביתה המדוברת (המחאה נגד הרפורמה המשפטית) מתואמת עם נתניהו. 

יחד עם זאת, בית הדין של הליכוד קובע כלל עקרוני ומאוד רלוונטי עבור פנחס עידן לאור השביתה הנוכחית: כל חבר ליכוד שייתן את ידו לשביתה נגד הממשלה בראשות הליכוד - יורחק משורות המפלגה.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

הפגנה לשחרור החטופים, מדורה באיילון (צילום: איתי רון, פלאש 90)
הפגנה לשחרור החטופים, מדורה באיילון (צילום: איתי רון, פלאש 90)

בפסק הדין נכתב: "השביתה הפוליטית - הבאה לכפות על רשויות השלטון מעשה או מחדל שלא היו מוכנים לו אלמלא השביתה - מעוררת בעיות חוקתיות וחברתיות רבות: במשטר דמוקרטי יש בה כדי לפתוח פתח להשלטת רצונם של השובתים על המוסדות הדמוקרטיים הנבחרים ולכוון הליכים על-פי כוח הכפייה של גופים חוץ-שלטוניים ואף של קבוצות מיעוט בעלות יכולת כפייה הלכה למעשה".

עוד הוסיפו, "ייתכן שיש מדינות, בהן הפסקת חשמל כללית, לרבות זה המוזרם לבתי-חולים ולבלתי התינוקות, יכולה להביא אף את המחוקק לכל מעשה חקיקה הנדרש ממנו, אך אין ספק שיחד עם המפולת המוסרית נפגעת בכך, באופן מהותי ביותר, גם דרך הפעולה של הדמוקרטיה ככזאת".