איציק בונצל, אביו של סמ"ר עמית בונצל שנפל ברצועה, תקף היום (שני) ב-103FM את יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, על החלטתו להשבית את המשק.

"צריך לעשות סוף להשתוללות של יו"ר ההסתדרות שמתנהל כמו פרא אדם ולא לוקח בחשבון שבעזה אין עכשיו שביתה של החיילים שלנו. האדון הזה מרשה לעצמו להשתולל פה במדינה ונעצור את זה. הייתה פה הצבעת אי אמון ביו"ר ההסתדרות והצבעת אמון בחיילי צה"ל, בפצועי המלחמה ובכל המעגלים הקשורים למלחמה. יאשימו את כל אלה שלא רוצים לשבות שהם לא רוצים להחזיר את החטופים הביתה?", תהה בונצל.

רגע לפני השביתה: הליכוד הכריע את עתידו של יו"ר ועד רשות שדות התעופה
לחצים כבדים הופעלו על ראשי הערים: הדרמה מאחורי השביתה נחשפת

עוד הוסיף, "תפקיד יו"ר ההסתדרות הוא להיות אמון על ביצוע ויישום חוקי העבודה בישראל. מכריז ההכרזות, לא שאל אף אחד, אפילו לא הואיל בטובו לגשת לרה"מ ולשאול מה הצד שלו. הוא ישר תפס צד, נוכחנו לדעת הבוקר שהוא לבד בצריח? אני מקווה שבעקבות המעשים שלו יעזבו את ההסתדרות הרבה מאוד עובדים. אי אפשר לתת לאדם הזה להשתולל במדינה, והעם לא נתן לו". 

שיבושים בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)
שיבושים בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)

"האיש הזה גרם לנזק עצום של מיליארד וחצי שקל, הוא משתף פעולה עם האויב בזמן שהוא עושה את הדברים האלה. יושב סינוואר ולא צריך להיות גאון בסינוואר, הוא מבין שהוא מצליח לנסות לפרק פה את המדינה בלי להתאמץ. הוא כבר לא צריך לירות טילים על ישראל, יש לו משגרי טילים מתוך ההסתדרות, קמתי לבוקר מאוד אופטימי, הבנתי שלאיש הזה אין שום גב לא מהאנשים שבחרו בו, וישנם הרבה מאוד מילואימניקים שייכים להסתדרות ולא מסכימים איתנו", קבע. 

בונצל שאל: "יעלה על דעת שמישהו מאיתנו לא רוצה להשיב את החטופים הרגע בריאים ושלמים? אותו פרא אדם אומר לסינוואר אני אעשה לך העבודה. יכול להיות שסינוואר הצביע לאותו יו"ר כשהוא עבד בישראל".

"פגשתי את רה"מ לפני שבוע באופן אישי, דרשתי ממנו לפטר את שר הביטחון. שר ביטחון שלא יכול להוציא מהפה שלו את המילה ניצחון לא יכול להנהיג לוחמים חדורי מטרה, הוא מחליש את הלוחמים ואנשי השב"כ והמוסד, הוא לא עמוד ולא אש, ואני לא מבין את רה"מ למה הוא חושש מלפטר אותו מהפגנה של כמה מאות בקפלן. כל יום יש הפגנה", ציין.

בנימין נתניהו ויואב גלנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו ויואב גלנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"המשפחות השכולות ופורום הגבורה חוזרים על הדרישה מרה"מ", פנה בונצל לנתניהו, "לא יכול להיות ששר ביטחון בישראל בשעת מלחמה לא יכול להגיד את המילה ניצחון ולדרוש ניצחון. אתה חייב להחליף אותו לסיים את הסאגה הזאת, העם עומד מאחוריך. לא יכול להיות שבתפקיד הביטחון יישב אדם שלא מאמין בביטחון ישראל".

בהמשך הציע חלופה לתפקיד שר הביטחון: "גדעון סער מדבר ביטחון ולא היחלשות, הוא מאמין בביטחון ובצה"ל. זה טירוף מערכות ששר הביטחון חותם על פעולות צבאיות ומנחה את הרמטכ"ל". 

"ראיתי את התמונות מההפגנה, מה יילד יום? כלום, אלה אותם אנשים של המהפכה שמעניין אותם רק להפיל את הממשלה. בינם לבין החטופים אין שום קשר. אני לא מתרשם מקבוצה שיש לה רק צומת אחת בישראל", סיכם. 

ההפגנה בתל אביב  (צילום: אבשלום ששוני)
ההפגנה בתל אביב (צילום: אבשלום ששוני)

מוקדם יותר, איציק פיטוסי, אביו של סמ"ר ישי פיטוסי שנפל בקרב מול מחבלים וחבר פורום הגבורה התייחס אף הוא ב-103FM להשבתת המשק על ידי יו"ר ההסתדרות.

פיטוסי פתח ואמר: "גוף שאמון על זכויות העובדים לוקח את הכוח שיש ברשותו, שאמור לדאוג לתנאים של העובדים, ומחליט להשבית מדינה שהיא לא שלו? המדינה היא לא של הסתדרות העובדים, המדינה היא של כולנו, אנחנו נמצאים בעת מלחמה, יש חיילים בשטח שפועלים כדי להשיב חטופים, אנחנו חושבים ורואים איך השתלטות פוליטית, הון ושלטון, אתה משבית מדינה, על מה? החטופים עדיין לא כולם חזרו אבל רואים יום יום את חיילנו נלחמים כדי להשיב אותם. האם ארנון יושב עם רה"מ שדואג לביטחון המדינה, לפני שהוא החליט על שביתה?".

כוח צה''ל בעזה (צילום: Ohad Zwigenberg/Pool via REUTERS)
כוח צה''ל בעזה (צילום: Ohad Zwigenberg/Pool via REUTERS)

"האם השביתה זו הדרך הנכונה, והיא זו שתוביל כוח של מה? של החלשה מול האויב שמנסה להרוג את כולנו? האם השביתה הזאת, אנחנו משחקים לידיים של סינוואר. שכחנו מי האויב? עובדים בשתי דרכים, המישור הצבאי והמדיני. האם אדון סינוואר אמר לצאת מהציר והוא מחזיר את כל החטופים?", שאל פיטוסי.

בסיום אמר: "נתניהו דואג לביטחון מדינת ישראל, שמחר בבוקר לא חודרים עוד פעם לבארי וכפר עזה, שלא עושים עוד 7 באוקטובר. אני מאוד מצפה שהעתירה תיענה כי אני לא חושב שגוף שאמון על עובדים אמור להשבית את המדינה. הפכנו את זה למנגנון פוליטי וזה לא נכון. אנחנו בעד החזרת החטופים ואנחנו אומרים את זה כל הזמן. אנחנו מתנהלים גם במישור המדיני, אנחנו מוציאים אנשים למו"מ".

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103FM