בית הדין לעבודה הורה היום (שני) להסתדרות לסיים את השביתה עד 14:30 וקבע כי מדובר בשביתה פוליטית. "לא מצאנו בהכרזה על השביתה איזשהו טיעון כלכלי", נכתב.

המדינה הגישה מוקדם יותר היום לבית המשפט בקשה דחופה למניעת השביתה במשק, ובהמשך נערך הדיון בבית הדין לעבודה. המדינה כאמור טענה כי מדובר בשביתה פוליטית של ההסתדרות ולכן היא לא חוקית. בבית הדין לעבודה אמר נציג ההסתדרות כי מוכנים שהשביתה תסתיים הערב ב-18:00, אולם כאמור בית הדין הורה לסיים את השביתה עד 14:30. 

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, מסר: "אנו חיים במדינת חוק ומכבדים את החלטת בית המשפט, אי לכך אני מנחה את כולם לשוב לעבודה בשעה 14:30. חשוב להדגיש כי שביתת ההזדהות הייתה מהלך חשוב ואני עומד מאחוריו".

סמוטריץ' מסר: "עובדי ישראל שהתייצבו היום לעבודה בהמוניהם הוכיחו שנגמרו הימים של הפנקס האדום שמשעבד את העובדים לצרכים פוליטיים. לא ניתן לפגוע בכלכלה הישראלית ולשרת  בכך את האינטרסים של סינוואר והחמאס". יו״ר הימין הממלכתי, ח״כ גדעון סער: "‏מי שעודד את יושב ראש ההסתדרות להכריז שביתה בלתי חוקית תוך חריגה מסמכותו נתן לו עצה רעה הפוגעת גם בהסתדרות עצמה".

בתוך כך, בנמל התעופה בן גוריון נרשמו עומסים, זאת אחרי שמהשעה 8:00 אין המראות. לאורך השעתיים בהן שבתו העובדים, לא התקיימה פריקת ואיסוף מזוודות - מה שיצר עומסים משמעותיים במקום, בו אמורים לעבור היום כ-60 אלף נוסעים. המזוודות שנערמו והתורים הארוכים מעידים כי השיבושים צפויים להימשך עד שעות הערב לפחות.

שיבושים ותורים ארוכים בנתב"ג - מי עוד שובת היום ואיפה?

ההסתדרות מנהלת מגעים עם רשות שדות התעופה להרחיב את השביתה ולהמשיך במהלכים שיגבילו את פעילות נתב"ג, אך נראה כי יש מחלוקת בין שני הגופים - בעוד הרשות לא מעוניינת בצעדים נוספים. במקביל, הרכבת הקלה פועלת במתכונת חלקית, וגם באגד הודיעו כי ייתכנו שיבושים בפעילות קווי האוטובוס של החברה. 

שיבושים בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)
שיבושים בנתב''ג (צילום: אבשלום ששוני)

יו"ר אגף ההסברה בהסתדרות, אמר ב-103FM כי "אנחנו אנשי חוק, אם בית הדין יורה לעצור את השביתה נעצור אותה. מבחינתנו זו לא הירייה האחרונה. החברה הישראלית היא משימת חייו של ארנון ושלי, נכון שלא כולם מברכים על הצעד שלנו אבל ראיתי את משפחות החטופים אתמול עם זיק של תקווה. המשפחות הללו לא זכו לשנייה אחת של חיבוק מהממסד והמדינה, גם ברגע הזה הן צמאות ליחס מהמדינה".

"אתמול הן אמרו 'סוף סוף ראינו ארגון ומנהיג שמבין את הכאב שלנו'. זה התפקיד לנו, לזעוק את זעקת העם. ראינו חצי מיליון איש יוצא לרחובות, אם צריך נוציא עוד חצי מיליון. ייתכן מאוד שתהיה גם שביתה מחר, אולי נכניס עוד סקטורים. אנחנו לא נהנים לשבות. צריך לעשות סדר במדינה", קבע.