ראש הממשלה בנימין נתניהו, התייחס היום (שני) במהלך ישיבת הממשלה, לשינוי הצפוי בהתנהלות בכל הנוגע למלחמה בעזה.  "עד עכשיו מוקד המאמץ (מול חמאס) היה צבאי. עכשיו מוקד המאמץ יהיה שלילת היכולות השלטוניות", ציין והוסיף: "יהיה שינוי לגבי מי יחלק את סיוע ההומניטרי, זה לא יהיה חמאס". 

במהלך הישיבה, העימות בין ראש הממשלה לשר הביטחון יואב גלנט נמשך גם היום, לשם שינוי - בנוכחות של צד אחד בלבד. נתניהו הזכיר את סוגיית ההצבעה בקבינט על הישארות צה"ל בציר פילדלפי ואת עמדתו של גלנט נגד המהלך - בזמן ששר הביטחון לא נוכח בחדר. נתניהו בחר לעקוץ את גלנט בלי להזכיר אותו בשמו: "היה מי שרצה לבטל את ההחלטה האסטרטגית שקיבלנו בקבינט. וזאת כניעה לחמאס ולטרור".

שר הפנים מבקש לשנות את מועד הבחירות בעוד ארבע רשויות בצפון
האב השכול זועם על יו"ר ההסתדרות: "משתף פעולה עם האויב"

בהמשך, שר הכלכלה ניר ברקת תקף את הדיונים בתקשורת ואת דבריו של שר הביטחון גלנט, ואמר כי "הם מעודדים לרצח נוסף". שר התקשורת שלמה קרעי הוסיף: "לא רק שעברנו בלית ברירה את המשוכה של לשאת ולתת עם טרוריסטים, אלא ששר הביטחון רוצה רק לתת ולהסכים. הם לא יוכלו לומר: 'ידינו לא שפכו את הדם הזה'. ראש הממשלה בן כספית האשים אותך בספר שלו שאתה עמדת ושתקת. כששלחתי לו סרטון שלך שבו אתה מגנה את הדברים מעל המרפסת, הוא חסם אותי. בגלל שלט קטן וכמה נערים שאתה גינית בתוקף, מאשימים אותך עד היום. אך אתמול בערוץ המרכזי, לפי ועדת המדרוג, שעה ארוכה שמו את השלט 'ביבי רוצח', והיועצת המשפטית לממשלה לא עשתה דבר."

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

שר השיכון יצחק גולדקנופף הוסיף: "לא יכולה להיות סלחנות ליאיר לפיד שאומר שראש הממשלה אחראי לרצח החטופים. הוא הפך לשותף של איימן עודה. הממשלה צריכה להוקיע את ההתנהגות הברוטלית הזו נגד ראש הממשלה והשרים. יש כאן נציגה של היועץ המשפטי לממשלה - האם מותר לקרוא לאדם רוצח?! איך אתם נותנים לזה לקרות?"

ציר פילדלפי (צילום: רויטרס)
ציר פילדלפי (צילום: רויטרס)

כזכור, גלנט אמר בישיבת הקבינט ובשיחות סגורות לאחר מכן כי יצא נגד ההתעקשות של נתניהו כיוון שהנסיגה המדוברת מציר פילדלפי היא לשישה שבועות בלבד שאחריהם נשמרת לישראל הזכות לשוב ולהילחם בכל מקום ברצועה, כולל בציר פילדלפי.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>