מלחמת חרבות ברזל: שביתה תמורת כיסא בכנסת? חבר הכנסת זאב אלקין (המחנה הממלכתי) פרש את משנתו היום (שני) על המהלך של יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד: "ההחלטה של ארנון בר דוד, אי אפשר לקחת אותה במנותק ממשא ומתן שהוא מנהל לשילוב אשתו ברשימה של כחול לבן לכנסת".

"יש פה פעולה שגויה", המשיך ותקף. "ברמה של חוסר אחריות והפקרות מטעם ראשי המפלגות באופוזיציה שהציעו לו את ההצעה שבמקום להציג חזית אחידה מול העולם ולהצביע על ארגון חמאס כארגון טרור אכזרי, אנחנו עוסקים במריבה פנימית ונותנים לסינוואר את מה שהוא לא הצליח להשלים ב-7 באוקטובר".

סלע קיומנו? הסעיף במו"מ לעסקת החטופים שהוסתר מהציבור
בית הדין הורה לסיים את השביתה עד 14:30: "זו שביתה פוליטית"

כזכור, בית הדין לעבודה הורה היום להסתדרות לסיים את השביתה עד 14:30 וקבע כי מדובר בשביתה פוליטית. "לא מצאנו בהכרזה על השביתה איזשהו טיעון כלכלי", נכתב.

אושרת קפיטנוב, חברת בארי, נושאת הספד לכרמל גת ז"ל (צילום: ללא)

המדינה הגישה מוקדם יותר היום לבית המשפט בקשה דחופה למניעת השביתה במשק, ובהמשך נערך הדיון בבית הדין לעבודה. המדינה כאמור טענה כי מדובר בשביתה פוליטית של ההסתדרות ולכן היא לא חוקית. בבית הדין לעבודה אמר נציג ההסתדרות כי מוכנים שהשביתה תסתיים הערב ב-18:00, אולם כאמור בית הדין הורה לסיים את השביתה עד 14:30. 

יו"ר ההסתדרות ארנון בר-דוד, מסר: "אנו חיים במדינת חוק ומכבדים את החלטת בית המשפט, אי לכך אני מנחה את כולם לשוב לעבודה בשעה 14:30. חשוב להדגיש כי שביתת ההזדהות הייתה מהלך חשוב ואני עומד מאחוריו". סמוטריץ' מסר: "עובדי ישראל שהתייצבו היום לעבודה בהמוניהם הוכיחו שנגמרו הימים של הפנקס האדום שמשעבד את העובדים לצרכים פוליטיים. לא ניתן לפגוע בכלכלה הישראלית ולשרת  בכך את האינטרסים של סינוואר והחמאס".

ארנון בר דוד (צילום: אבשלום ששוני)
ארנון בר דוד (צילום: אבשלום ששוני)

בתוך כך, בנמל התעופה בן גוריון נרשמו עומסים, זאת אחרי שמהשעה 8:00 אין המראות. לאורך השעתיים בהן שבתו העובדים, לא התקיימה פריקת ואיסוף מזוודות - מה שיצר עומסים משמעותיים במקום, בו אמורים לעבור היום כ-60 אלף נוסעים. המזוודות שנערמו והתורים הארוכים מעידים כי השיבושים צפויים להימשך עד שעות הערב לפחות.