הזעם בקואליציה על החלטתו של יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, לנסות להשבית את המשק כמנוף לחץ נגד הממשלה בנושא מתווה לשחרור חטופים, מתורגם כעת למהלכים פוליטיים. שישה חברי כנסת בליכוד פנו ליו"ר הקואליציה, ח"כ אופיר כץ, בבקשה לקדם שורת צעדים לצמצום כוחה של ההסתדרות.

על המכתב חתומים חברי הכנסת דן אילוז, אביחי בוארון, גלית דיסטל-אטבריאן, עמית הלוי, משה סעדה ומשה פסל. במכתבם הם דורשים לקדם שתי הצעות חוק נגד ועדי העובדים הגדולים במדינה ולקדם אותן בדחיפות גם במהלך הפגרה.

לדבריהם, "ההחלטה המבישה של יו"ר ההסתדרות, ארנון בר-דוד, להשבית את המשק ברגע כה קריטי היא התנהלות חסרת אחריות המסכנת את ביטחונה של מדינת ישראל. בזמן שחמאס חוגג את רצח החטופים ומשתמש בפחד ככלי נשק, בר-דוד מספק להם ניצחון נוסף ומראה כיצד אפשר לשתק את מדינת ישראל מבפנים. לא נוכל להמשיך כך. עלינו לפעול מיידית כדי לבלום את הכוח הבלתי מרוסן של ההסתדרות ושל ארגוני עובדים נוספים, כמו ארגון המורים, שפוגעים קשות במשק, מונעים גמישות, חוסמים רפורמות, ומשאירים את הכלכלה שלנו פגיעה. כוח כזה, שמאפשר למיעוט לכפות את רצונו על הרוב ולהכתיב סדר יום בריוני, הוא סכנה לכלכלה הישראלית ולביטחונה."

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>

שתי הצעות החוק שכבר הוגשו בעבר הן:

חוק יישוב סכסוכי עבודה (תיקון – בוררות חובה בשירותים חיוניים): הצעת החוק "תבטיח ששירותים חיוניים ימשיכו לפעול בכל מצב, ללא תלות בשביתות בלתי אחראיות שמסכנות את ביטחון המדינה וכלכלתה. אנחנו לא יכולים להרשות לעצמנו מצבים בהם ארגונים משתמשים בשירותים חיוניים ככלי מיקוח".

חוק חופש מהתאגדות: הצעת חוק זו מבטלת את "חוק השליש" הקיים, אשר מאפשר למיעוט לכפות התאגדות על הרוב.

ששת הח"כים הוסיפו במכתבם, שנשלח גם לשר המשפטים יריב לוין ושר האוצר בצלאל סמוטריץ': "הכוח העודף שיש להסתדרות הכללית וארגוני עובדים נוספים, שמנוצל לרעה, פוגע קשות בגמישות המשק, ביכולת להעביר רפורמות משמעותיות וביכולת לנהוג באיפוק תקציבי. כוח זה מונע את צמיחתה של הכלכלה הישראלית ומסכן את עתידה. בתום המלחמה הקשה בה אנו נמצאים, נצטרך את כל הכלים הללו כדי לבנות מחדש את כלכלת ישראל ולהבטיח שהיא תצמח ותהפוך לכלכלה מובילה. צו השעה הוא להעביר את החוקים הללו בדחיפות, ללא דחייה, וזה היה נכון עוד לפני השביתה המבישה של בר-דוד".