חברת הכנסת טלי גוטליב ("הליכוד") שוחחה הבוקר עם גדי נס ברדיו צפון 104.5FM, על השביתה עליה הכריז ארנון בר דוד, יו"ר ההסתדרות, על התדרוכים שיצאו בתקשורת ("שקריים, פוגעים במשפחות החטופים ושוטפים את המוח לציבור"), וביקרה את התנהלותם של ראש השב"כ, ראש המוסד, דובר צה"ל, הרמטכ"ל ושר הביטחון, וכן היועמ"שית.

על השביתה אמרה, "השאלה הגדולה מבחינתי מאתמול היא 'באיזה זכות יש לקבוצה בתוך העם לחדל אותנו בזמן מלחמה? אנחנו נמצאים במלחמת קיום". היא הוסיפה כי "הקריאה לשביתה בלתי חוקית בעליל. שיקולים פוליטיים באשר הם אינם בסיס לשביתה. ציפיתי מהממשלה להוציא צווי ריתוק לפי חוק עבודה בשעת חירום. כשלוחמינו שלנו בשדה הקרב פוגעת קשות בחוסננו ובשלום הציבור", טענה. ח"כ גוטליב טענה כי היועמ"שית, גלי בהרב מיארה "התמהמהה כל הלילה בהוצאת הצו, לוקח לה כל כך הרבה לכתוב צו מניעה- ניצול לרעה של הכוח שלה".

אחרי השביתה הבלתי-חוקית: הצעדים שמתכננים בליכוד נגד ההסתדרות

עוד ביקרה את שר הביטחון, יואב גלנט: "אין אכזבה גדולה מגלנט, כשנכנסתי לכנסת אמרתי 'וואו יהיה שר ביטחון שמגיע מתוכם'- אין גרוע מזה, משר ביטחון שמגיע מתוכם ועומד בדום מתוח ועושה כל מה שאומרים לו. גלנט ממזמן לא ליכוד ולא ימני. אמרתי לו בפנים אתה לא יכול להוביל אותנו לניצחון".

"מי שלא מסוגל לדבר על שליטה צבאית בצפון הרצועה, ושליטה ב-15 ק"מ בדרום לבנון לא מסוגל להוביל לניצחון. הוא מוביל מדיניות ההפוכה למדיניות הימין", ציינה.

נתניהו לא מפטר אותו כי לא מפטרים שר ביטחון בזמן מלחמה.
"חושבת שנתניהו שוגה כשהוא לא מפטר את ראש השב"כ שחותר תחתיו, ואת ראש המוסד, שמתדרך את עינב צנגואקר, שאומר לה 'בקונסטלציה הפוליטית אי אפשר לשחרר חטופים', גם הרמטכ"ל, ודובר צה"ל בהתנהלות שלו שמשרתת נרטיבים שהם לא של המדינה, כל הזמן דובר צה"ל מוביל לסיום המלחמה".

ראש המוסד, דוד ברנע (צילום: אבשלום ששוני)
ראש המוסד, דוד ברנע (צילום: אבשלום ששוני)

 בהקשר לעסקת שחרור חטופים, אמרה: "נתניהו הבהיר את השקר שמעולם חמאס לא נתן אוקיי לשום עסקה. ישראל מתעקשת על קבלה של רשימה של החטופים החיים המתים, מי בידי חמאס ומי בידי ג'יהאד. סינוואר לא רוצה להשיב חטוף ולו אחד, הוא רוצה בחידלון מדינת ישראל".

"גם אם ישראל הייתה אומרת שתמורת השבת כל החטופים, היינו מסכימים לכל מה שסינוואר מבקש והיו נחתמות ערבויות בין-לאומיות, סינוואר ברגע האמת היה אומר לנו 'אין לי שליטה'". 

"את הקול של סינווואר שמעתם בהקלטה, בעצרת משהו? כלום לא שמעתם. גם המתווכות שמגיעות בשם חמאס לכל מיני הצעות מעולם לא קיבלו שום אישור מסינוואר להשבת חטוף אחד. חמאס רוצה בחרוב מדינת ישראל וחידלונה", טענה. "ערוצי התקשורת השונים מוציאים תדרוכים שיקרים, מקוממים שפוגעים פגיעה אנושה קודם כל במשפחות החטופים, אח"כ בציבור שעובר שטיפות מוח הזויות. אין עסקה שחמאס הסכים לה".