אל"מ במיל' רונן כהן, לשעבר ראש זירת טרור במודיעין, העלה בערוץ 14 תהיות לגבי עדותו של פרחאן אלקאדי ששוחרר לפני כשבועיים במבצע צבאי ברצועה, לאחר שנשבה ב-7 באוקטובר. בראיון שנערך עמו, הביע כהן ספקות לגבי טענת החטוף כי לא שהה עם ששת החטופים שנרצחו במנהרות. 

"קשה לי לקבל את הגרסה שהוא לא היה עם החטופים האחרים," אמר כהן. "מניסיוני כראש זירת טרור, ובהתחשב במצב של חמאס במנהרות, המרחק בו הוא נמצא, ודיווחים נוספים בתקשורת, הסיפור מעורר תהיות."

"הוא רזה הרבה": אחיו של החטוף שחולץ שופך אור על מצבו הגופני
פרחאן אותר במקרה במנהרה, ללא מחבלים סביבו: פרטים חדשים על החילוץ הדרמטי

אולפן ערוץ 14 (צילום :ללא קרדיט)

כהן הדגיש כי הערכתו מבוססת על תחושתו האישית ולא על מידע מוצק, והוסיף: "לדעתי, הוא היה שם איתם באותו החדר לאורך תקופה ארוכה." הוא קרא לערוך חקירה מקיפה, כולל שימוש בפוליגרף, כדי לברר את האמת.

עם זאת, כהן הזהיר מפני הסקת מסקנות נמהרות: "אני רוצה להיות מאוד זהיר בזה. הוא טוען שהוא לא היה איתם ביחד. מעבר לזה אני לא רוצה לקפוץ למסקנות."

"תגיד מה אתה אומר", אמר לו אחד המשתתפים בפאנל. "אני חושב שכולנו מבינים מה הוא אומר", אמר משתתף אחר. "איזו סיבה יש לאדם לא להגיד את האמת?".

חשוב לציין כי דבריו של כהן מבוססים על השערות ולא על עובדות מוכחות. נכון לעכשיו, לא הוצגו ראיות התומכות בטענותיו, ולמרות זאת הוא חזר על דבריו במספר כלי תקשורת שונים, ביניהם גם ערוץ 14. הרשויות המוסמכות ממשיכות בחקירת האירועים.

פרחאן קאדי אמר כי לא ראה חטופים אחרים במשך התקופה שהיה במנהרה בשבי. "היו איתי שובים בחדר, לא דיברתי איתם" אמר על המחבלים שהחזיקו בו כשהם רעולי פנים. "הייתי בחדר לבד ולא ראיתי גם שבויים אחרים".