לאחר מסיבת העיתונאים של ראש הממשלה בנימין נתניהו, המערכת הפוליטית סוערת. יו"ר האופוזיציה קרא לחברי הקואליציה להתנגד: "גם לכם מותר להציב אולטימטומים. בניגוד למה שאמר - הוא תמיד הראשון להיכנע ללחצים", השר לביטחון לאומי ויו"ר "עוצמה יהודית" תמך: "אסור להיכנע בשאר העקרונות שיבטיחו את ניצחוננו במלחמה", מהמחנה הממלכתי טענו כי שיקר ומטרת החזרת תושבי הצפון אינה חלק ממטרת המלחמה: "לא תמך להוסיף אותה, ולא ביצע דבר כדי ליישם זאת".

תגובת קיבוץ ניר עוז לנאומו של ראש הממשלה: "נאום נתניהו מוכיח, שוב, את הידוע מראש - ראש הממשלה חושב שאם ימחק את קיבוץ ניר עוז מהמפה, יהיה אפשר למחוק את הזוועה, ההפקרה והטבח שהתרחשו בו ב-7 באוקטובר. לא ניתן לו לשכוח. המחדל הגדול ביותר בתולדות המדינה יכתב בדפי ההיסטוריה, ונתניהו יזכר לדורות כאשם העיקרי".

נתניהו: "ציר הרשע צריך את פילדלפי, אני מתעקש שנהיה שם"

מטה משפחות החטופים: "משפחות החטופים קוראות לציבור הרחב להצביע ברגליים גם מחר ולהמשיך להיאבק יחד איתן למען השגת מטרת העל של המלחמה - עסקה להחזרתם של כלל החטופים והחטופות הביתה, מי לשיקום ומי לקבורה ראויה".

יאיר לפיד (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
יאיר לפיד (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)

יו"ר האופוזיציה יאיר לפיד תקף: "ציר פילדלפי לא באמת מטריד אותו, אלא ציר בן גביר סמוטריץ'. זה הטריק החדש שלו כדי למנוע את התפרקות הקואליציה שלו". עוד אמר: "נתניהו בלי נשמה, הוא לא רוצה לסיים את המלחמה. לדבריו הערב הייתה משמעות נוראה אחת: הוא לא יעשה עסקה".

"הוא אמר לפחות אמר אמת אחת, שהוא לא רוצה לסיים את המלחמה. אמר את זה שלוש פעמים, שהוא לא רוצה לסיים את המלחמה, מה שאומר שהוא לא רוצה לעשות עסקת חטופים, הוא רוצה מלחמה לנצח".

הוא קרא לחברי הקואליציה להציב לו אולטימטום: "לאנשים ולמפלגות האחראים יותר בקואליציה. לא רק לבן גביר מותר להציב אולטימטומים, גם לכם מותר. אתם יכולים להגיד: אם לא תהיה עסקה, לא תהיה ממשלה. בניגוד למה שהוא אמר, הוא תמיד הראשון בחדר להכנע ללחצים".

לפיד קורא לגלנט להציב אולטימטום? בנימין נתניהו ויואב גלנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
לפיד קורא לגלנט להציב אולטימטום? בנימין נתניהו ויואב גלנט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר: "אני מחזק את ראש הממשלה על דבריו החשובים הערב. אסור להסכים לעסקה מופקרת ולצאת מציר פילדלפי. וכמו שאסור להיכנע ולעזוב את ציר פילדלפי - אסור להיכנע בשאר העקרונות שיבטיחו את ניצחוננו במלחמה. כעת זה הזמן להגביר את הלחץ הצבאי על חמאס, לגבות ממנו מחיר כבד מאוד על רצח חטופינו, בדרך להכרעתו המוחלטת - בכל החזיתות בהן אנו נלחמים בו".

מהמחנה הממלכתי נמסר: "נתניהו שיקר היום במצח נחושה כשאמר שהשבת תושבי הצפון נמצאת במטרות המלחמה - נתניהו סירב פעם אחר פעם לדרישת גנץ ואיזנקוט להוסיף את מטרת המלחמה, אבל חמור מכך, שנה למלחמה, הוא מסרב לפעול כדי שזה יקרה".

ח״כ גדי איזנקוט: ״מסקנתי המצערת מהצהרתך הערב זהה לזו שהביאה אותנו להתפטר ממשלת החירום בראשותך: אתה יודע את האמת, ובורח ממנה. מנהיג שזוכר, היה מתייצב בערב כזה מול הציבור הישראלי הכאוב, ומסביר מדוע מנהיגים משלמים מחירים קשים בעבור הצלת חיים של ישראלים בשבי תחת סכנה קיומית אמיתית״.

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "מחזק את ראש הממשלה על עמידה איתנה מול אויבינו ועל מסרים ברורים לציבור הישראלי ולעולם כולו. ראש הממשלה אמר דברים פשוטים שכל ישראלי שרוצה לחיות בביטחון אמור להזדהות איתם. מדינת ישראל צריכה למגר את חמאס כדי לשמור על ביטחון אזרחיה בעוצמה. כולנו מאוחדים ברצון ובמאמץ להשיב את החטופים ולהשמיד את חמאס. יחד בע״ה ננצח".