סיעת יהדות התורה העבירה מסרים להנהלת הקואליציה שאם לא ייפתרו הבעיות סביב התקצוב לחינוך החרדי עד השבוע הבא, הם לא יצביעו בעד חוקי התקציב שיעלו לאישור בכינוס מיוחד של מליאת הכנסת.

יו"ר הקואליציה אופיר כץ הודיע לסיעות כי ביום שני הבא (9/9) מליאת הכנסת תתכנס למרות הפגרה, בין היתר לאשר תיקונים בתקציב המדינה הנוכחי לשנת 2024. הוא דורש גיוס מלא להצבעות, אך כעת מתברר שהלחץ מכיוון הסיעות החרדיות עלול למנוע את אישור החקיקה.

סמוטריץ׳ יציג את תוכניתו לתקציב המדינה לשנת 2025
סלע קיומו? ישראל הסכימה למתווה עסקת חטופים - בלי ציר פילדלפי

ביהדות התורה זועמים על העובדה שהדיונים מול משרד האוצר והחינוך על התקציבים עבור החינוך החרדי – בין היתר תקציבי "אופק חדש" המיועד לגננות החרדיות וכיסוי חובות עתק של חלק מהמוסדות – תקועים חודשים ארוכים, זאת למרות שהם מעוגנים בהסכמים הקואליציוניים.

גורמים במפלגה אומרים למעריב: "מבטיחים ומבטיחים ושום דבר לא קורה. גפני כבר נפגש על זה עם ראש הממשלה נתניהו בתקופה האחרונה אבל שום דבר לא מתקדם. אין שום סיבה לאשר תיקונים בתקציב 2024, בלי לעמוד בהתחייבויות מולנו קודם כל. לא רק בן גביר יכול לאיים, יש עוד חלקים בקואליציה הזו. יו"ר הקואליציה אולי יבקש התייצבות בהצבעה אבל בלי הסוגיה הזו, אנחנו לא נגיע. מי שנכווה ברותחין נזהר בצוננין ולא נקבל עוד הבטחות".

כזכור, בעבר בכיר יהדות התורה ח"כ משה גפני איים להתפטר מראשות ועדת הכספים אם הסוגיה הזו לא תיפתר. כעת בסיעתו מצאו את המועד לבצע לחץ אמיתי במטרה להביא להישגים.

גם סגן השר, ח״כ אבי מעוז, הודיע כי יצביע נגד תקציב המדינה. מעוז זועם על ראש הממשלה נתניהו ולשכתו בטענה כי לא העבירו לו את התקציבים שהובטחו לו במסגרת ההסכם הקואליציוני. בשבועות לפני סיום הפגרה מעוז נעדר מכל ההצבעות שהובילה הקואליציה מאותה סיבה.

יו״ר ועדת הכלכלה, ח״כ דוד ביטן, מסר: "אתנגד בכנסת להקפאת הצמדת קצבאות נכות הילדים, השירותים המיוחדים וקצבאות הנכות הכללית. לא ייתכן שיש כסף לכל גחמה פוליטית והציבור המוחלש בישראל ייפגע".