גיל דיקמן, בן דודה של החטופה כרמל גת ז"ל, שנרצחה על ידי חמאס, שוחח היום (שלישי) עם בן כספית ואריה אלדד ב-103FM והתייחס לנושא ציר פילדלפי ועסקת החטופים.

בתחילה אמר על ציר פילדלפי: "בעיניי זה ספין. לא כי פילדלפי לא חשוב. לאיים על עם ישראל בעוד ועוד 7 באוקטובר כשאתה היית בממשלה שבה קרה 7 באוקטובר? זאת באמת ציניות ברמה שאני לא יכול לתאר. יש קונצנזוס מאוד גדול בעם ישראל, וראינו את זה בהפגנה העצומה שהייתה ביום ראשון. פילדלפי זה חשוב, ונצרים זה חשוב וכל מיני פיסות אדמה חשובות, וחיי אדם שנמצאים כרגע בסכנה זה חשוב ודחוף הרבה יותר".

אדלשטיין זועם על שיתוף הפעולה עם אונר"א: "לא מבין מה עמדת ישראל"
גוש חוסם כלכלי: מפלגות בקואליציה מתנגדות לתקציב

"אם זה לא היה ברור עד שרצחו את הבת דודה שלי, עכשיו זה ברור שאם לא נפריד בין הקנה של הנשק לבין הראשים של האנשים האלה, הם יירצחו שם אחד אחד. אנחנו לא נוכל להסתכל במראה ולהגיד 'ידינו לא שפכו את הדם הזה', הן שפכו", ציין דיקמן.

הלוויתה של כרמל גת ז''ל בקיבוץ בארי (צילום: דוברות קיבוץ בארי)
הלוויתה של כרמל גת ז''ל בקיבוץ בארי (צילום: דוברות קיבוץ בארי)

לדבריו, "כשנתניהו אומר שהוא מצטער, אין לזה שום משמעות. האדם ידע היטב שהחיים של כרמל בסכנה, והחיים של אלמוג, ושל הירש, ושל אלכס, ושל עדן ושל אורי בסכנה. הבן אדם ידע היטב שהחיים שלהם בסכנה. הוא יודע שגם חיי החטופים שלא נרצחו ועדין בחיים בסכנה. הוא אמר לי שהוא סירב לעסקה שתחזיר את הירש ואת כרמל הביתה. הוא אמר את זה גם לי וגם להורים של הירש. העסקה הזאת היתה פותחת את הפתח להחזיר את החטופים".

עוד הוסיף, "הסיבה לזה היא לא סיבה אידאולוגית. נתניהו לא נמצא שם, הוא רוצה להמשיך ולהילחם לנצח כדי לתחזק את שלטונו. הוא לא התחיל מציר פילדלפי כי לא עניין אותו פילדלפי. הוא ביודעין מוכן להקריב חיי אדם בשביל להמשיך ולהישאר בשלטון. אם למישהו היה ספק לזה. ברור מה רוב עם ישראל חושב, וברור גם אנשי המקצוע חושבים, ברור שחיי החטופים חשובים יותר".

"בכל חברה הומניסטית בסיסית וגם יהודית, פדיון שבויים גובר בגלל הסכנה המידית. היינו יכולים למנוע את המוות שלהם באופן מיידי אם היינו מביאים אותם הביתה. אחרי זה יש ים זמן וזמן אפשרויות למה שאפשר לעשות, וזה עדיין נכון. אנחנו צריכים קודם כל להחזיר אותם הביתה, ואחרי זה לעשות הרבה מאוד דברים", סיכם.