אלפי מפגינים קוראים גם הערב (שלישי) בשער בגין בקריה בתל אביב לעסקה לשחרור החטופים. דקות לאחר תחילת ההפגנה חסמו המפגינים גם את צידה השני של דרך בגין - ונרשמו מספר מעצרים. 

על אף חשש במטה החטופים מהתמעטות המפגינים בהשוואה לתחילת השבוע, נרשמה נוכחות בולטת של מוחים במספר מוקדים ברחבי הארץ.

משטרת ישראל בסחרור: גל העזיבות נמשך עם פרישתו של ניצב נוסף
עצם בגרון שלהם: צה"ל ניתק את העורק הראשי של החמאס

בדרך בגין המשטרה נערכה בכוחות מתוגברים ובכוונה למנוע זליגה של המחאה למוקדים נוספים, כפי שקרה ביום שני - מפגינים רבים צעדו ממקום המחאה המרכזי בסמוך לקריה למוקדים אחרים בתל אביב כמו מצודת זאב, היא מטה הליכוד, ברחוב קינג ג׳ורג׳. שם, הם חסמו את שני צידי הרחוב על אף ניסיונות המשטרה למנוע זאת, והדליקו מדורות ליד הבניין. 

מוקד נוסף שבו הודלקו מדורות על הכביש הוא בדרך בגין, שם שוטרים ניסו מספר פעמים לכבות את הדליקות, אך מפגינים הציתו אותן מחדש. לבסוף, הוזעקו למקום כוחות כיבוי והצלה שהשתלטו על הלהבות. המשטרה תגברה כוחות במרחב, ופרשים נמצאים במקום. לפי שעה, השוטרים מצליחים לבלום ירידה של מפגינים לאיילון.

הפגנה לשחרור חטופים 3.9.24 (צילום :ליעם אדיב)

המחאה אמש הגיעה אחרי יום רגוע יותר יחסית מבחינת כמות הפגנות. בבוקר נחסם צומת רעננה לתנועה, אך מעבר לכך ולמספר מחאות נקודתיות לא נראו מחאות רבות במהלך היום, ועל כן במטה החטופים קראו בכל הפלטפורמות לצאת לרחובות.

ממטה המשפחות להחזרת החטופים נמסר כי "הערב, ביום ה-333 בו נמצאים 101 חטופים בשבי החמאס, אלפי ישראלים יצאו מהבתים בקריאה לשים סוף להפקרה ולהשיג עסקה להשבת כל החטופים - החיים לשיקום, והנרצחים והחללים לקבורה ראויה בארצם".

אלפים מפגינים בתל אביב למען שחרור החטופים (צילום: אבשלום ששוני)
אלפים מפגינים בתל אביב למען שחרור החטופים (צילום: אבשלום ששוני)

עינב צנגאוקר, אימו של מתן שנמצא בשבי חמאס, נשאה דברים בהפגנה. "ראש ממשלת הדמים החליט לקבור את בני מתן ואת שאר החטופים. אני כועסת. השם שלכם יירשם בספרי ההיסטוריה בדמם של החטופים שנרצחו בשבי", אמרה. "חברי הקואליציה - תזיזו אותו ממקומו ותחליפו אותו במישהו שיביא עסקה".

ההפגנה בירושלים (צילום: ג'וש ארונסון)
ההפגנה בירושלים (צילום: ג'וש ארונסון)

גולן ונדב, שני מפגינים, אמרו: ״אי אפשר לא להיות כאן. אסור להתרגל לזה או לנרמל את זה. כל החטופים חייבים לחזור״. במסר לנתניהו ולשרים: "תפסיקו להתעלם, עשו את הדבר הנכון - להחזיר את החטופים עכשיו עם העסקה שעל השולחן״.

מפגינה בשם ניבה אמרה: "אני פה הרבה זמן, מהיום הראשון שהמשפחות שמו כיסא מול הקריה. לא הבנתי למה כולם לא איתנו, ואני שמחה שעכשיו יותר אנשים מגיעים - ומקווה שזה לא מאוחר מדי. אנחנו חיים בתקופה מטורפת, שאנשים לא מוצאים את ההיגיון במה שקורה. איך יכול להיות שבשם ההישארות בציר פילדלפי מקריבים את החטופים?". 

עוד הוסיפה, "אם לא נציל את החטופים ונעשה את השאר אחר כך -  זה יהרוס אותנו כעם ויהרוס את האחדות שלנו. התחושה היא כאילו שמים למשפחה שלי סכין על הצוואר, ואנשים מדברים על להתקין פלדלת חדשה בדלת אחרי פריצה. במקום לעסוק במה שנכון כרגע, הם עוסקים בפחד מהעתיד לבוא שאני מאמינה שאנחנו כמדינה מספיק חזקים כדי להתמודד איתו. אני תמיד אופטימית, ומקווה שיהיה פה יותר טוב".