מלחמת חרבות ברזל: אמש נערכה מסיבת עיתונאים של בני גנץ וגדי אייזנקוט ובה הם תקפו את ראש הממשלה בנימין נתניהו על כך שהוא שם מכשולים בדרך לעסקה. חבר הכנסת בועז ביסמוט (הליכוד) הציג את הצד של נתניהו ואת מאמציו הגדולים, לדבריו, לנסות ולהשיג עסקת חטופים בהקדם אך גם מבלי לוותר על האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל.

בפתח הראיון אמר: "הבשורה על הוצאתם להורג של 6 החטופים החזירה את כל עם ישראל ל-7 באוקטובר. התחייבנו להחזיר אותם בחיים, לא בארונות. לגבי מסיבת העיתונאים של שני רמטכ"לים לשעבר, הקשבתי בעיקר לגנץ ואני נדהם. עכשיו פילדלפי פתאום לא חשוב. אלה אותם אלה שאמרו שהמנהרות הן לא איום. ב-7 באוקטובר דברים השתנו. הציבור מבין שמי שלא הביא הכרעה ב-2012, 2014, הציבור לא רוצה את זה יותר, הוא רוצה הכרעה. את ההכרעה חייבים להשיג".

כישלון מהדהד: השבתת המשק חשפה את כל האמת על ההסתדרות | משה נסטלבאום
עסקת חטופים? נתניהו יכריז על “ניצחון מוחלט” רק בתרחיש הבא | דיווח

על עסקת שליט והעסקה הנוכחית אמר: "הייתה עסקה של חייל ישראלי, מחיר כואב מאוד, נתניהו שילם את המחיר, גם במלחמה הזו היו עסקאות. זה אומר שנתניהו כן היה מוכן לעסקאות. אני מאלה שטוענים שפחות דיבורים ויותר מעשים. האויב מקשיב, האויב נהנה. משיחה בסוף השבוע עם רה"מ - אני יודע כמה העסקה חשובה לו, כמה החזרת החטופים חשובה לו וגם ביטחון המדינה והעשור שאחרי והכרעת המלחמה".

הפגנה לשחרור חטופים 3.9.24 (צילום :ליעם אדיב)

"שכנינו מסתכלים מסתובבים ומחככים ידיהם בהנאה, הם רואים את החזית הפנימית שלא ניתן לה להתפתח", המשיך. "גם אני רוצה את החטופים אתמול. אחדות עכשיו, כי רק עכשיו נשיג את ההכרעה. פילדלפי זה צינור חמצן, ומבחינת סינוואר המנוול הוא לא יחזיר את כל החטופים. ציר פילדלפי הוא חשוב והציבור בישראל יודע את זה".

"לפטר שר ביטחון בזמן מלחמה זה דבר שהוא מאוד מורכב, קיצוני. אני מצפה משר הביטחון להכריע כפי שהוא אמר, שזה יהיה הסבב האחרון. אם שר הביטחון באמת חושב, באמת היה מאמין, שרה"מ מטרפד עסקה או ממציא המצאות, הוא לא היה נשאר שעה בתפקיד. עצם העובדה שהוא נשאר בתפקיד מוכיח שהוא לא מאמין למה שהוא אומר. ההופעה של שני רמטכ"לים לשעבר זו פוליטיזציה. הם יודעים את החיוניות של ציר פילדלפי", הוסיף.

הפגנה לשחרור חטופים 3.9.24 (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה לשחרור חטופים 3.9.24 (צילום: אבשלום ששוני)

בסיום הראיון אמר: "אם נתניהו נוטש את הציר ובעוד שנה חטופים מוברחים משם, אתה לא תבוא בטענות לאייזנקוט וגנץ אלא לנתניהו. רה"מ יודע לעמוד בלחצים. אם אתה עוזב את הציר, אתה יודע היטב שלשם אי אפשר לחזור.

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm