מלחמת חרבות ברזל: למרות הבטחות משרד החוץ המצרי כי קהיר תמשיך את מה שהיא תיארה כ"תפקידה ההיסטורי בהובלת תהליך השלום באזור", מקורות מצריים שוחחו עם "אל-אח'באר" על "תרחישי הסלמה" ברמה הדיפלומטית, אשר מתבצעים מאחורי הקלעים.

בחוגים הפוליטיים המצריים דנו אם אפשר לחלק זאת לכמה מסלולים, כולל "מועצת הביטחון, הוצאת השגריר המצרי מתל אביב, או קהיר שהכריזה על כישלון המשא ומתן עקב חוסר התמדה ישראלית". לפי המקורות המציינים, כי "המסלולים הללו מתואמים עם האמריקנים, שלקחו יוזמה וביקשו לתת זמן למגעים הנוכחיים".

נעם תיבון התעקש: זהו "הדבר הכי חשוב שעליו לא מדברים" | האזינו
טלטלה בשידור: ח"כ ביסמוט במסר ברור למחאה - "לא ניתן לחזית הזו להתפתח"

כזכור, הפרשן האמריקאי תומס פרידמן הזהיר הבוקר במאמר בניו יורק טיימס, כי נתניהו עלול להסלים את המלחמה בעזה לקראת הבחירות בארה"ב כדי להקשות על הדמוקרטים. הוא מעריך כי נתניהו מעוניין בניצחון טראמפ, וייתכן שיכריז על "ניצחון מוחלט" בעזה אם טראמפ ייבחר. פרידמן מסכם כי מדיניותו של נתניהו מסכנת את עתידה של ישראל, מבודדת אותה בזירה הבינלאומית, ועלולה להוביל לעזיבת ישראלים רבים את המדינה.

הפגנה לשחרור חטופים 3.9.24 (צילום :ליעם אדיב)

פרידמן טוען כי נתניהו מתנגד ל"דוקטרינת ביידן", הכוללת הפסקת אש בעזה, שחרור החטופים, והסכם נורמליזציה עם סעודיה בתמורה לדיון על פתרון שתי המדינות. במקום זאת, נתניהו דבק ב"דוקטרינת ביבי" שמטרתה הישרדותו הפוליטית ושמירה על בריתו עם הימין הקיצוני.