בהמשך ל"נאום ציר פילדלפי" של ראש הממשלה בנימין נתניהו ביום שני, בו למרות רצח ששת החטופים בשבי בסוף השבוע, הדגיש כי לא נוותר על ציר פילדלפי - הרמטכ״ל הרצי הלוי בחר לעקוץ.

מדובר צה"ל נמסר כי אתמול (שלישי) קיים הרמטכ"ל הערכת מצב במרכז רצועת עזה ואמר ״אסור לוותר על אף אחת ממטרות המלחמה. צה״ל ממשיך להכריע את הזרוע הצבאית של חמאס ועושה הכל כדי להביא את החטופים בחיים. כל חטוף שנחזיר עכשיו בחיים יהיו לו עוד שנים רבות, וכל מחבל בסוף יחוסל״

בן כספית: "אחרי שצפיתי בגנץ ונתניהו אין לי ספק מי משקר ומי דובר אמת"  
"אולי טעות חייו": ההימור של נתניהו עלול להתפוצץ לו בפרצוף | האזינו

הרמטכ"ל הרצי הלוי בהערכת מצב ברצועת עזה (צילום :דובר צה"ל) 
בביקור השתתפו מפקד פיקוד הדרום, אלוף ירון פינקלמן, מפקד אוגדה 252, תת-אלוף יהודה ואך ומפקדים נוספים.
נזכיר שראש הממשלה נאם מול האומה ביום שני בערב, כיממה לאחר הבשורה על ההוצאה להורג ששת החטופים במנהרות החמאס. הוא ציין שהוא מצטער על כך שלא הצליח להשיב את החטופים בחיים, אבל עיקר נאומו נסוב סביב חשיבותו האסטרטגית של ציר פילדלפי והסיבה שיש להמשיך לאחוז בו.
הרצי הלוי בהערכת מצב ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
הרצי הלוי בהערכת מצב ברצועת עזה (צילום: דובר צה''ל)
בין היתר אמר נתניהו בנאומו "ציר פילדלפי לא יפונה. אם ישראל תוותר על השליטה תהפוך עזה למובלעת טרור - זה מה שאמרתי. כשהתפטרתי מהממשלה כשהתברר שעומדים לעשות את ההתנתקות כתבתי לשרון במכתב ההתפטרות כמינימום דרשתי את שמירת ציר פילדלפי בידנו. זה לא דבר חדש. אם אין לנו את הציר הזה זו תהיה יצירה של מפלצת".
כזכור, אמש, גם שני הרמטכ"לים לשעבר, בני גנץ וגדי איזנקוט ממפלגת המחנה הממלכתי ביקרו את נאום נתניהו, באופן מפורש וגלוי יותר מעקיצתו של הרמטכ"ל הנוכחי, בנאום בו הדגישו כי יש לחתום על עסקת חטופים באופן מידי, וכי נתניהו נאחז בציר פילדלפי מסיבות פוליטיות, תוך סיכון חיי החטופים וגרירת רגליים.