במהלך מסיבת העיתונאים שקיים באנגלית עבור תקשורת זרה, ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס הערב (רביעי) לסוגיית ציר פילדלפי ולפרסום שלפיו ראש המוסד, דדי ברנע, הבהיר למתווכות כי ישראל תהיה מוכנה לסגת מהציר בשלב השני של העסקה.  

גנץ במסר נחרץ: "ציר פילדלפי הוא לא האיום הקיומי אלא ציר הרשע של איראן"    
"אולי טעות חייו": ההימור של נתניהו עלול להתפוצץ לו בפרצוף | האזינו

נתניהו אמר כי יהיה מוכן לשקול נוכחות זרה בציר פילדלפי בשלב ב' של העסקה. "בשלב הראשון במשך 42 יום נישאר שם ונדלל כוחות. כשנתחיל דיונים על הפסקת אש קבועה ותמצאו מישהו שיכול להיות שם ולמנוע את מה שקרה  -אנחנו מוכנים לשקול את זה. אני לא רואה את זה קורה" - אמר.

מסר זה מתכתב עם הדברים שאמר מוקדם יותר היום השר לעניינים אסטרטגיים, רון דרמר, בריאיון לרשת בלומברג האמריקאית. דרמר אמר  כי ישראל תהיה מוכנה לסגת מצער פילדלפי רק כאשר יהיה פתרון מעשי בשטח עבור הברחות האמל”ח דרך הציר לרצועת עזה.

"אנחנו שולטים בגבול הימי של עזה וצריך לשלוט בגבול של מצרים", אמר נתניהו. "כל עוד אנחנו שולטים אז יש שם טרור שאנחנו יכולים לשלוט בו, רקטה פה ושם". ראש הממשלה הסביר את הסכנות שנבעו מעזיבת ציר פילדלפי בעבר: "ברגע שעזבנו את ציר פילדלפי איראן יכלה לממש את התכנית שלה להפוך את עזה לבסיס טרור שמסכן את כל מדינת ישראל. זה הפך לבסיס טרור ענק בגלל שעזבנו את הגבול הזה".

נתניהו הדגיש כי השליטה בציר פילדלפי חיונית להשגת מטרות המלחמה, ובהן שחרור החטופים ומניעת איום מצד עזה. "אם אתה עוזב את הגבול הזה אתה לא יכול למנוע מחמאס הברחה של נשק פנימה וגם לא יכול למנוע הברחה של חטופים החוצה", אמר. בהתייחסו לביקורת על עמדתו, אמר נתניהו: "אנשים אומרים 'אם תישאר שם - זה יהרוג את העסקה'. ואני אומר - עסקה כזו תהרוג אותנו. ולא תהיה עסקה כזו".

ראש הממשלה סקר את ההצעות הקודמות לעסקה והדגיש את נכונותה של ישראל להתפשר. לדבריו, ישראל הסכימה להצעות שונות בעבר, אך חמאס סירב. לבסוף, התייחס נתניהו לרצח החטופים האחרון: "מה שהשתנה זה שהם רצחו 6 חטופים שלנו. עכשיו ישראל צריכה לעשות ויתורים? איזה מסר זה שולח לחמאס? שיהרגו עוד חטופים ואז יקבלו עוד ויתורים. זה משוגע. אנחנו לא נעשה את זה". כמו כך הבהיר כי ״פסע מניצחון מוחלט? התכוונתי שאנחנו נמצאים כפסע מביצוע הצעד שיסלול לנו את הדרך לניצחון״