בהקלטות שנחשפו בחדשות 12 הערב (רביעי), ניתן לשמוע את אביחי מנדלבליט, היועץ המשפטי לממשלה לשעבר, משוחח עם אפי נוה, ראש לשכת עורכי הדין לשעבר, טרם מינויו לתפקיד.

במהלך השיחות, מנדלבליט מתאר את עמדתו לגבי המערכת המשפט, ומציין כי הפרקליטות פועלת לפי טובת המערכת ולא תמיד לפי שיקולים משפטיים - וזאת לאחר שבשלב מסוים שקלו למנות עו"ד אחר כיועץ משפטי, גיא רוטקופף, שנחשב כ"אויב המערכת" כיוון שבפעל בצורת "אקטיביזם משפטי", והדבר נבלם - כך לפי השיחות. בנוסף, הכתב עמית סגל חשף כי מנדלבליט איים על עצירת הכתבה מסיבות משפטיות. עוד ציינו בחדשות 12 כי מדובר בהקלטות חלקיות ואלו לא כולן.

לפני ואחרי מינוי היועמ"ש: המשטרה תפסה שיחות של אפי נוה עם אביחי מנדלבליט

בהקלטות, אפי נוה מתרברב בפני אביחי מנדלבליט על כך שנציג לשכת עורכי הדין בוועדת האיתור פועל לטובתו ודואג להסתיר את מערכת היחסים בין השניים. במהלך שיחה, נווה מספר למנדלבליט על חתונה של בת של נציג הלשכה בוועדת האיתור, יחיאל כץ, ומביע ספק אם כדאי להשתתף באירוע. מנדלבליט מייעץ שלא להגיע. נווה גם מציין שהנציג עובד עבור מנדלבליט ומנדלבליט משיב בתגובה חיובית.

בשיחה נוספת שהוקלטה, מנדלבליט שוחח ישירות עם יחיאל כץ, בו כץ מודיע לו על תמיכתם בניגוד לנהלים. בהקלטה נוספת, נווה מתאר את מאמציו של כץ לשכנע את יושב ראש ועדת המינוי, נשיא בית המשפט העליון בדימוס אשר גרוניס, לתמוך במנדלבליט. נווה מוסיף שכץ מתכנן להיפגש עם כל חברי הוועדה ולהסביר להם את עמדתו.

נוה גם שואל את מנדלבליט אם התרשם מהפעילות של כץ ומנדלבליט עונה בחיוב. נווה מפרט כיצד כץ מתכוון להבטיח את מינוי מנדלבליט לוועדה. בנוסף, הכתבה מתארת התנהלות לכאורה בניגוד לנהלים, עם פרטים חסויים מתוך דיוני הוועדה שנחשפים על ידי נווה, ותיאורים כיצד כץ פועל נגד מועמדות של רז נזרי, עוזר היועץ המשפטי לשעבר.

בנוסף, עולה תדרוך מבפנים ערב הופעת מנדלבליט בוועדה: 

נ: הדבר היחיד שמחר יעלה כנראה באמת זה הטענה שאתה כפוף לרה"מ, עובד מולו ויש ביניכם יחסי מרות ופתאום אתה הולך להיות בתפקיד כזה שהיחסים ביניכם יכולים להשפיע עליך, על שיקול דעתך שאמור להיות בלתי תלוי לעילה, והאם הקרבה שלך לרה"מ לא תשפיע שלמחרת תקבל החלטות שהוא לא יאהב אותם או דברים כאלה אז תכין את עצמך.

מ: ודאי שלא, אני היועץ המשפטי של כל הממשלה של הקבינט. ברגע שרה"מ קרא לי באתי. העולם שלי מקצועי, לא עולם פוליטי.

את שניהם מטריד שרת המשפטים איילת שקד, שמריצה אותו, תוחלף:

נ: כשיוצא לך לדבר עם הבוס הגדול שלך (נתניהו) תגיד לו שאת הרישאפלים (הכנסת העבודה לממשלה) שיעכב כי זה יעשה ממש נזק לעניין שלך ממש ממש...
מ: אני יודע, אני יודע. הוא מכיר גם את טביעות האצבע שלו.
נ: יש הרי דיבורים שהוא רוצה להביא את בוז'י במקום הבית היהודי, אחרת הוא יכול לשכוח מהיועמ"ש. שקד דדיקייטד לך נקודה סימן קריאה היא אוהבת אותך אתה דתי מתנחל, מכל הסיבות שלהם הולכים עליך בכל הכוח.
מ: אני לא מתנחל
נ: לא משנה סתם אני מקצין.

על החשש מפסילה בבג"ץ, בעיקר כי הפרקליטות הייתה אמורה להגן עליו, דיברו השניים וחשפו את ההליכים מאחורי הקלעים ואת הנימוקים שציינו בפני הפרקליטות - הגנה על המערכת:

מ: אנחנו במקום אחר עכשיו. הפרקליטות תהיה איתנו. יהודה דיבר איתי, ואמרתי עליך, מגינים עלינו. מקום אחר.
נ: השאלה איך מגינים. אתה יודע כשהפרקליטות איתך מהלב או מה...
מ: לא, המצב שונה כי שי רוצה (להגן עליי) בגלל האופציה בגלל האלטרנטיבה (רוטקופף).
נ: נפל להם האסימון מה האופציה.
מ: נפל, נפל.
נ: איך אתה יודע?
מ: כי דיברתי שעה וחצי עם שי. כולם מבינים.
נ: הוא מבין שאם אתה הולך יבוא רוטקופף בלי למצמץ בכלל, מבינים את זה?
מ: כן. הוא מבין מצוין, לא רק הוא, כולם מבינים שם.
נ: ואתה יודע מה, לא יהיה שם. הם יקבלו את רוטקופף ונגמר הסיפור.
מ: תקשיב הוא יכול להביא מטאטא (למשנה ליועמ"ש), לא צריך (תנאי) כשירות לבית משפט עליון. מטאטא בן שמונים ואין מה לעשות. מה שהוא רוצה הוא מביא.
נ: נכון. זה חשוב שהם יבינו את זה שייפול להם האסימון שהם יקללו את הרגע שאביחי הלך כי הם מבינים מי בא במקומו.

עוד עולה מההקלטות כי מנדלבליט חושש ממאבק שמנהל נגד מינויו היועץ המשפטי דאז יהודה וינשטיין, מי שהורה לחקור אותו באזהרה:

מ: הם (משפטנים) חושבים שיש פה סיכול ממוקד. הם התחילו בזה שזה רשלנות ורמה נמוכה וזה, היום הם מדברים על חיסול. כל התכלית של החקירה זה לא כי עברתי עבירה, שלושים ושש שעות חקירה כשהם יודעים שלא עברתי שום דבר.
מ: הם האזינו למאות שיחות ייעוץ משפטי שלי עם הרמטכ"ל, מאות. משהו מטורף שאין כמוהו. זה הרס הדמוקרטיה.
נ: מי אישר את ההאזנות האלה?
מ: כלום, אין אישור. אני קצין בצה"ל, אני יועמ"ש הרמטכ"ל.
נ: זה שעברת את זה יעשה אתך יועץ יותר טוב ויותר רגיש
מ: א אני מסכים.
נ: הכוח משחית ולא תמיד מועיל.
מ: ממש, נכון.

תגובות לכתבה

השר לביטחון לאומי, איתמר בן גביר, בחשבון הטוויטר שלו: ״הערב שוב נוכחנו כמה הפרקליטות היא חונטה מושחתת. מוטה ונגועה מכף רגל ועד ראש. שמסכלת ומכשירה מינויים, אך רק לפי אינטרסים. פותחת חקירות פוליטיות. ומתנהלת מהמקפצה בניגוד לחוק. כל זמן שלא נעשה שם סדר, ישראל איננה דמוקרטיה״.

שר התקשורת ד״ר שלמה קרעי בתגובה לחשיפתו של עמית סגל: "מנדלבליט ושי ניצן הפכו את החוק לכלי שרת בידיהם, תוך ניצול כוחם לרעה להשגת מטרותיהם. פרקליט מדינה, יועמ"ש, יו"ר לשכה ומסתבר שאפילו שופטי העליון! - ״כל עוכרי ישראל שם באותו פאנל״. עבריינים. ההקלטות שפורסמו היום חושפות כיצד בכירי המערכת - ״עזוב, כולם מבינים״, רקחו מזימה מהחמורות שידענו. אבל לצערי, מתוך היכרות עם מעלליהם של התופס והנתפס בגרון, אף אחד מאיתנו לא ממש מזועזע. לרסק ולבנות מחדש. עכשיו!".

יו״ר הציונות הדתית שר האוצר בצלאל סמוטריץ׳: "הקלטות מנדנבליט שחשף הערב עמית סגל עצובות מאוד ומלמדות על מצבה העגום של מערכת המשפט בישראל ועל הריקבון והשחיתות שפשו בה לאורך השנים. מהייעוץ המשפטי לממשלה, דרך פרקליטות המדינה ועד בית המשפט העליון. כך מונו פרקליטים ויועצים בקומבינות ותרגילים מסריחים, כך מונו שופטים ונתפרו תיקים ונעשה שימוש ציני ומושחת בשלטון החוק. עצוב ומתסכל שאנשים רציניים מגינים על הריקבון הזה רק כי הוא משרת כרגע אינטרס כזה או אחר שלהם ולא מבינים שזה יתהפך עליהם".

"כשהמוגלה יוצאת מתחיל תהליך הריפוי. ואין מנוס ממנו כדי שישראל תישאר מדינה יהודית ודמוקרטית חזקה ויציבה. עכשיו מלחמה קיומית מול אויב חיצוני וזמן לעזוב הכל ולהתמקד רק במה שנדרש לניצחון. רגע אחר כך נצטרך לתקן", הוסיף.