שגריר ארצות הברית בישראל, ג׳ק לו, נשא היום (חמישי) דברים בכנס במכון למחקרי ביטחון לאומי inss, והתייחס למצב הנוכחי במגעים לעסקת חטופים מול חמאס.

״חשוב להבין שההתקדמות במו"מ לעסקת חטופים נמשכת. אפילו התקדמות בנושאים שציבורית שנויים במחלוקת. המגעים עוסקים בנושאים הקשים ביותר שחלקם לא בראש הדיון הציבורי. אנו מקווים שהמתווכות בתמיכת ישראל בתקווה יוכלו להציג לחמאס מתווה שיאפשר עסקה. אנחנו נלחץ על פשרות שיובילו לעסקה. אנחנו רוצים הפסקת אש ושחרור חטופים בדרום שתוביל לפתרון דיפלומטי בצפון. ואנחנו רוצים לנצל את הזמן הקצר שעוד נותר לממשל לקדם את הנורמליזציה", אמר לו. 

מסלול עוקף נתניהו: ביידן וחמאס יחתמו על עסקה חד-צדדית?

בהתייחסו לאמירת הנשיא ביידן השבוע אמר: ״הוא נשאל שאלה, ונתן תשובה של מילה אחת - 'לא'. לא הייתי מייחס יותר מדי משמעות למילה אחת. כל הצדדים צריכים לעשות יותר. השלב הראשון של העסקה לא עוסק בנסיגה מלאה של כוחות צה"ל מעזה ופילדלפי לא מוזכר בו. נושא ציר פילדלפי בכלל לא היה נושא כשהמתווה נוסח. לא נגלה אם אפשר להגיע לעסקה אם לא נציג בסוף מתווה לחמאס. אחרי הסופ"ש הקודם חייבים להבין שאין זמן - חייבים להתחיל עם שלב א׳ של העסקה״.

ג'ק לו (צילום: סיוון פרג')
ג'ק לו (צילום: סיוון פרג')

עוד התייחס לו לסוגיית החימושים: ״היה משלוח אחד שעוכב בשל תפיסות שונות בנוגע לשימוש הספציפי בנשק הזה. השיח היה כאילו יש אמברגו- אפילו ביום שהמשלוח הזה עוכב, הגיעו משלוחים של נשק מדויק. אני חושב שהזרקור על העניין הזה רק משרת את האויבים שלנו״.