ראש הממשלה בנימין נתניהו התראיין היום (חמישי) לרשת פוקס האמריקאית, שם הסביר את עמדתו בנוגע לציר פילדלפי והמשך המלחמה בעזה.

נתניהו הדגיש את חשיבות השליטה בציר פילדלפי: "אם רוצים לשחרר את החטופים צריך לשמור על ציר פילדלפי. אם נעזוב - יבריחו חטופים ויהיה לחץ (בין-לאומי) אדיר לא לחזור. הקבינט החליט שנישאר שם - צריך להמשיך את הלחץ על חמאס". בנוגע למשא ומתן עם חמאס, נתניהו אמר: "יש לי נקודות גמישות אבל יש לי קווים אדומים. עכשיו לעשות ויתורים? זה רישיון להרוג עוד חטופים. זו טעות. הלב שלי נשבר אבל צריך גם לעשות את מה שצריך כדי להבטיח את עתיד המדינה".

מה קשור טראמפ? נתניהו יסכים לעסקת חטופים בתרחיש הבא | דיווח
נתניהו הצהיר בעברית שאנחנו "רחוקים כפסע מניצחון ומוחלט" - ומה באנגלית?

כשנשאל על האפשרות שהוא מאריך את המלחמה משיקולים פוליטיים, נתניהו השיב בתוקף: "אני לא מתעסק בעתידי הפוליטי, אלא בעתידה של מדינת ישראל. זה היה נגמר אתמול אם חמאס היה מחזיר את החטופים. אבל חמאס מסרב לעשות זאת. המכשול לסיום המלחמה ולשחרור החטופים זה חמאס, שטבח בשישה חטופים וירה בראשיהם. זה לא ישראל ולא אני".

בהמשך הריאיון, נתניהו התייחס לביקורת מצד הנשיא ביידן על מאמצי המשא ומתן. הוא אמר: "אני לא יודע למה התכוון. ביולי שמנו הצעה שבלינקן כינה נדיבה. באוגוסט קיבלנו הצעה של ארצות הברית שחמאס סירב לה". נתניהו הוסיף מידע על כוונותיו של חמאס: "לפני שלושה ימים סגנו של סינוואר אמר שהם רוצים את ישראל מחוץ לעזה והם רוצים לעשות עוד 7.10. לא ניתן לזה לקרות. אין כרגע עסקה על השולחן לצערי, חמאס רוצה להמשיך בטרור". 

ציר פילדלפי (צילום: אורן כהן, פלאש 90)
ציר פילדלפי (צילום: אורן כהן, פלאש 90)

ראש הממשלה גם מתח ביקורת על עמדתו של שר הביטחון גלנט בנוגע לציר פילדלפי: "גלנט אמר שנוכל לצאת ולחזור, אבל זה לא נכון. אנחנו מדינה עם צבא, לא צבא עם מדינה. יהיה לחץ אדיר. אמרו לפני 20 שנה שאם נדרש, נוכל לשוב; יצאנו, שיגרו רקטות ולא חזרנו". נתניהו סיכם את עמדתו לגבי המשך הלחימה באומרו: "המלחמה הייתה נגמרת אם כל החטופים היו משוחררים, ב-2 שניות. הם רצחו אנשים בדם קר, לא ישראל. נעשה הכול כדי להילחם בברברים הללו שמאיימים על כל העולם".

כפי שהתבלבל במסיבת העיתונאים שערך ביום שני ואמר שהטבח אירע "ב-9 באוקטובר", בריאיון ל"פוקס ניוז" נתניהו ציין "טבח 7 בנובמבר".