ראש האופוזיציה יאיר לפיד נפגש היום (חמישי) עם צוות מטעם מבקר המדינה מתניהו אנגלמן לדיון בוועדת הבדיקה לאסון 7 באוקטובר. לפיד הביע חוסר אמון בהליך החקירה, ואמר: "אני לא מאמין בניקיון הכפיים של החקירה הזו. מדובר במבקר מטעם, שהורה על החקירה רק כדי לסייע לראש הממשלה נתניהו לחמוק מחובתו להקים ועדת חקירה ממלכתית".

לפיד הוסיף: "במקום לדבר על אחריות וחקירות אובייקטיביות, ראוי שהמבקר ידאג שבלשכת ראש הממשלה לא יגרסו וישנו פרוטוקולים, ושיקימו ועדת חקירה ממלכתית באופן מיידי". בפתיחת הפגישה, לפיד הדגיש: "אני רוצה לומר בפתיחה לפרוטוקול: אני לא מאמין בניקיון הכפיים של החקירה הזו. אני מניח ומקווה שהנוכחים פה הם אנשים הגונים, אבל לצערי זה לא מה שאני חושב על המניעים של המבקר לפתוח בחקירה הזו, בעיתוי הזה".

הוא המשיך: "אני חושב שהוא מבקר מטעם, שהורה על החקירה רק כדי לסייע לראש הממשלה נתניהו לחמוק מחובתו להקים ועדת חקירה ממלכתית ולעזור לו להסיט את האשמה לעבר צה״ל ומערכת הביטחון. מבקר המדינה צריך לבקר. אני אדם שומר חוק, אז אני אענה לשאלות שלכם, אבל אני מאמין שהחקירה הזו היא הצגה שתכנן המבקר בשירותו של נתניהו".

המבקר אנגלמן, שערך סיור בצפון בבתי ספר בטווח הירי מלבנון, הגיב לטענות לפיד: "מתקפה נגד מוסד מבקר המדינה מסוכנת ופוגעת בשומרי הסף ובמארג הדמוקרטי של מדינת ישראל". הוא הוסיף: "כפי שהודעתי לא אחת - הביקורת עוסקת בכלל הדרגים: המדיני, האזרחי והצבאי. כל נושא משרה בגוף מבוקר מחויב לשתף פעולה באופן מלא עם הביקורת בהתאם להוראות חוק יסוד. נמשיך בעבודת הביקורת ללא מורא".

מתניהו אנגלמן (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)
מתניהו אנגלמן (צילום: אוליבייה פיטוסי, פלאש 90)

 חבר הכנסת משה גפני הצטרף לביקורת ותקף: "אצל לפיד, שומרי סף ואנשי מקצוע זה רק מי שאומר את מה שהוא רוצה לשמוע. ומי שלא - הופך להיות 'מבקר מטעם' ומשתלח בו. האיש לא מבין מה זה משטר דמוקרטי כלל."