הקלטות נוספות שפורסמו הערב (חמישי) על ידי עמית סגל בחדשות 12, חושפות שיחה בין ראש לשכת עורכי הדין לשעבר אפי נוה ושרת המשפטים לשעבר איילת שקד, סמוך למינויו של אביחי מנדלבליט לתפקיד היועץ המשפטי לממשלה. 

"יש תיאוריה שביבי למעשה בשלב מסוים בזמן האחרון, בשבוע האחרון, החליט, כנראה הוא קיבל ייעוץ, שלא טוב לו את מנדלבליט לעניינים אישיים", נשמע נוה בהקלטה. "כי מנדלבליט ייתכן שיצטרך להחיל על עצמו צינון בפרשיות של שרה וכאלה".

אפי נוה (צילום: אבשלום ששוני)
אפי נוה (צילום: אבשלום ששוני)

שקד משיבה: "יש מצב".

נוה: "לכן, הוא שהחליט שהוא רוצה את גיא רוטקופף, ולכן הלחצים הברוטאליים שאני מניחה שחלקם הגיעו גם אלייך".

שקד: "נכון, אני לא יודעת אם זה נכון, אבל יש מצב. זה לא תיאוריה מופרכת".

נוה: "אגב, איך הגיב ראש הממשלה וסביבתו, הוא שמח?"

שקד: "כן, הוא שמח מאוד".

הפרסום היום הוא המשך לדיווח של סגל אתמול, בו חשף הקלטות שיחות בין מנדלבליט לנוה. במהלך השיחות, מנדלבליט מתאר את עמדתו לגבי המערכת המשפט, ומציין כי הפרקליטות פועלת לפי טובת המערכת ולא תמיד לפי שיקולים משפטיים.

זאת לאחר שבשלב מסוים שקלו למנות עו"ד אחר כיועץ משפטי, גיא רוטקופף, שנחשב כ"אויב המערכת" כיוון שבפעל בצורת "אקטיביזם משפטי", והדבר נבלם - כך לפי השיחות. בנוסף, הכתב עמית סגל חשף כי מנדלבליט איים על עצירת הכתבה מסיבות משפטיות. עוד ציינו בחדשות 12 כי מדובר בהקלטות חלקיות ואלו לא כולן.

בהקלטות, אפי נוה מתרברב בפני אביחי מנדלבליט על כך שנציג לשכת עורכי הדין בוועדת האיתור פועל לטובתו ודואג להסתיר את מערכת היחסים בין השניים. במהלך שיחה, נווה מספר למנדלבליט על חתונה של בת של נציג הלשכה בוועדת האיתור, יחיאל כץ, ומביע ספק אם כדאי להשתתף באירוע. מנדלבליט מייעץ שלא להגיע. נווה גם מציין שהנציג עובד עבור מנדלבליט ומנדלבליט משיב בתגובה חיובית.