על רקע "נאום פילדלפי" של ראש הממשלה בנימין נתניהו, הליכוד עולה השבוע ב־2 מנדטים, ונתניהו חוזר להוביל על פני בני גנץ בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה. כך עולה מסקר "מעריב", שנערך על ידי לזר מחקרים, בראשות ד"ר מנחם לזר - בשיתוף Panel4All.

הקלטות נוספות נחשפות: זו הייתה תגובת נתניהו למינוי מנדלבליט ליועמ"ש?

עוד עולה מהסקר כי המחנה הממלכתי עולה במנדט, בעוד מפלגת הדמוקרטים יורדת ב־2 מנדטים ויהדות התורה יורדת במנדט. בסיכום הכללי מתחזקת השבוע הקואליציה במנדט - ל־52 מנדטים, לעומת 58 מנדטים לגוש מפלגות האופוזיציה. המפלגות הערביות מקבלות 10 מנדטים.

בבדיקה של ההתאמה לראשות הממשלה, גבר נתניהו על גנץ (42% מול 40%, בהתאמה), כאשר בסקר "מעריב" מהשבוע שעבר גבר עליו גנץ ב־1%.

נתניהו גובר על פי הסקר גם על יאיר לפיד (45% מול 36%) ועל אביגדור ליברמן (43% מול 35%).

רק נפתלי בנט גובר על נתניהו בשאלת ההתאמה לראשות הממשלה, עם 49% הרואים בו מועמד מתאים, לעומת 34% שמעדיפים את נתניהו.

עוד עולה כי הציבור הישראלי נוטה להעדיף את הוויתור על השליטה בציר פילדלפי כדי לאפשר עסקת חטופים (48%), על פני האלטרנטיבה של השארת השליטה על הציר במחיר של ויתור על עסקה (37%). מהפילוח עולה כי בקרב המשיבים היהודים התוצאה הייתה צמודה יותר - 44% שמוכנים לוותר על השליטה בציר כדי לאפשר עסקת חטופים. זאת, לעומת 42% שמעדיפים הישארות בפילדלפי גם במחיר של אי־הגעה לעסקה.

חלוקת המשיבים לגושים פוליטיים, על בסיס כוונת ההצבעה בבחירות עתידיות, מגדילה את הקוטביות ואת עומק המחלוקת בין הגושים, עם 75% ממצביעי מפלגות האופוזיציה שתומכים בוויתור על פילדלפי לצורך העסקה, לעומת 74% ממצביעי מפלגות הקואליציה שמתנגדים לכך, גם אם פירוש הדבר שלא תהיה עסקת חטופים.

בתשובה לשאלה: לו היו נערכות היום בחירות חדשות לכנסת, למי היית מצביע/ה? התשובות היו: הליכוד 23 מנדטים (21 בסקר הקודם), המחנה הממלכתי 22 (21), ישראל ביתנו 15 (15), יש עתיד 13 (13), עוצמה יהודית 9 (9), ש"ס 9 (9), מפלגת הדמוקרטים 8 (10), יהדות התורה 7 (8), חד"ש־תע"ל 6 (6), רע"ם 4 (4), הציונות הדתית 4 (4). הימין הממלכתי (1.3%) ובל"ד (1.4%) אינן עוברות את אחוז החסימה.

בסקר, שנערך ב־4־5 בספטמבר, השתתפו 506 משיבים, המהווים מדגם מייצג של האוכלוסייה הבוגרת במדינת ישראל מגיל 18 ומעלה, יהודים וערבים. טעות הדגימה המרבית בסקר עומדת על 4.4%.

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>