השר לביטחון לאומי איתמר בן גביר הגיע היום (שישי) לחוף גאולה בתל אביב, שם נתקל באזרחים שמחו כנגדו. צעירה כבת 27, תושבת העיר נעצרה לאחר בחשד לתקיפת עובד ציבור לאחר שהשליכה לעבר השר חופן חול ונמלטה לתוך המים. נדגיש כי לפי דיווחים, השר לא נפגע מהחול שהושלך. 

הצעירה נעצרה והועברה לחקירה בתחנת לב תל אביב. המשטרה החליטה להשאיר את החשודה במעצר עד צאת השבת, אז היא תובא לבית משפט לדיון בבקשת המשטרה להאריך את מעצרה. סנגורה של החשודה, עו"ד ניר אלפסי ממערך עצורי המחאות, הגיש ערר על החלטת קצין המשטרה תוך שהוא מבקש לשחררה לאלתר לחלופת מעצר בתנאים מקבילים. לבסוף הערר נדחה והצעירה נותרה במעצר בנווה תרצה.

חברת הכנסת נעמה לזימי כתבה בתגובה להתפתחויות: "התנהלות המשטרה במקרה זה מזכירה התנהגות של ארגון פשע, כשעצורה נעלמת ואין שום מידע על מיקומה. זהו מצב בלתי נסבל שבו אף אחד – לא עורך דינה, לא הוריה, ולא אנשי קשר נוספים – יודעים היכן היא נמצאת. המשטרה מחזיקה אותה במעצר מבלי לספק כל הסבר, ומשאירה אותה שעות ארוכות באי ודאות מוחלט, כחסרת זכויות לגמרי".

מוקדם יותר, אמה של הצעירה כתבה בחשבון ה-X שלה: "משטרת הדיקטטורה החליטה, ללא הצדקה לסכן את חיי הבת שלי, שחולה במחלה כרונית - ומשאירה אותה במעצר מסכן חיים מבחינתה. אין לה שום עבר פלילי, אפס מסוכנות". הצעירה צפויה להישאר במעצר לפחות עד צאת השבת. 

היועמ"שית: החלטת נתניהו על מינוי נציב שירות המדינה - לא חוקית  
את מי אתם שונאים יותר, את סינואר או את נתניהו? | קלמן ליבסקינד  

מאוחר יותר הוסיפה אם העצורה כי ביתה אזוקה בידיים וברגליים, בוכה ומפוחדת. 

השר בן גביר כתב בחשבון ה-X שלו לאחר האירוע: "הגעתי היום לכמה שעות עם משפחתי לחוף הים בתל אביב, והתקבלתי בידי הרוחצים בחוף באהדה רבה. קומץ קטן של מפגיני שמאל בחוף החלו לצעוק לעברי ולקרוא לי לעזוב את המקום. זכותם, זהו חופש הביטוי, אבל החוף לא שייך לאבא שלהם. לצד זאת, מודה למשטרה ולמאבטחים שפעלו בנחישות למעצר אישה שזרקה חופן חול לעברי ועבר ילדיי הקטנים. אלימות היא קו אדום״.

עו"ד ניר אלפסה המייצג את החשודה בזריקת החול על בן גביר בחוף: "היא מכחישה את החשדות נגדה. היא רחצה בים ושיחקה בחול בזמן שהשר סייר, ואפילו לא השתתפה בקריאות של מתרחצים אחרים כנגד השר. מעצרה מוכיח שוב כי המשטרה עוצרת בקלות אזרחים שומרי חוק במקום להילחם כנגד פושעים. כל המעצר מהווה מהומה רבה על מאומה".

צפו בתיעוד: אזרח ליווה את השר בהולכו על החוף וצעק לעברו "רוצח! החטופות נרצחות בעזה! הילדים שלך צריכים לדעת - אבא שלכם רוצח". 

בצהריים מסר גורם מהמשטרה כי במחוז תל אביב רואים את האירוע בחומרה רבה. גורם בכיר אמר ל"מעריב": "מדובר באירוע חמור ביותר שעה שנבחר ציבור מגיע עם בני משפחתו לבלות בחוף ימה של תל אביב וצעירה מקומית מרשה לעצמה להשליך לעברו במקרה הזה בוץ. למרות קריאות של השוטרים היא סירבה לצאת מהמים מה שאילץ את השוטרים להיכנס פנימה על מנת לשלוף אותם מהים".

עוד מסר הגורם: "צריך להבין שתקיפת עובד ציבור נחשבת להעברה חמורה ביותר וכך אנו נתייחס אליה בלי כל קשר לזהותו של נבחר הציבור או האג'נדה הפוליטית שלו. מדובר בחציית קווים אדומים".