בעקבות השביתה הכללית שנערכה במשק השבוע, לאחר הידיעה על הירצחם של ששת החטופים בשבי חמאס בסוף השבוע שעבר, יו"ר ההסתדרות, ארנון בר דוד, הוזמן היום (שישי) לריאיון אצל אופירה אסייג וחיים לוינסון בערוץ 12. בראיון נוקב ואמוציונאלי הבהיר בר דוד - אלו לא שביתות שצריכות לקרות כל העת, מדובר בשביתה חריגה. החלטה שהגיעה "מהבטן" - כי "למנהיג צריך להיות לב" ו"מנהיג צריך לעשות מה שצריך". 

על ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר: "מה יש לי לדבר איתו? על זה שהוא מפרק את המדינה? על זה שהמלחמה נראית כמו שהיא נראית?". 

אם הצעירה שנעצרה בחשד לתקיפת בן גביר: "מסכן את חייה"  
ראש השב"כ לשעבר תוקף את הנשיא: "עומד מנגד" 

מחאה בעד עסקת חטופים (צילום: אבשלום ששוני)
מחאה בעד עסקת חטופים (צילום: אבשלום ששוני)

בפתח הריאיון הסביר בר דוד על ההחלטה לצאת לשביתה: "החלטה שהתבשלה אצלי זמן רב. הגעתי למצב שאני לא יכול להסתכל על עצמי בראי. ואני אומר לעצמי - תעשה מה שצריך. כל מנהיג צריך לעשות את ההחלטות הנכונות, גם אם זה מעבר לבייס שלו".

הוא הוסיף: "באו אלי משפחות החטופים. אנחנו בקשר איתם מה7/10. ואמרתי להם - אנחנו לא יכולים להשבית את המשק. והם באו עוד פעם ועוד פעם. ואני לא יכול רק לחבק אותם כל פעם, רק להזדהות כל פעם. הרגשתי שאני צריך לעשות מעשה".

בר דוד דיבר בכאב אמיתי: "אני שואל אותך אופירה - איזה מנהיג יכול לא לעשות משהו כדי להחזיר את החטופים. איפה הלב של האנשים? איפה הלב של המנהיג? אני חושב שבאותו רגע משהו נשבר בי. ואמרתי שאני הולך עם השביתה הזאת עם כל המחירים. יצאנו לשביתת הזדהות. לקחתי את ההחלטה מהלב, מהבטן. והייתי מחליט עוד 20 פעם אותו דבר. אני שלם עם עצמי". 

בר דוד טען: "אני חושב שהגיעו מים עד נפש. עזוב ציר פילדלפי. הגיעו מים עד נפש. אנחנו נמצאים בתקופה הכי מטורפת וקשה שאני זוכר ואני לא צעיר. אני סופג וסופג מאז הקמת הממשלה המטורפת הזאת. אני סופג את המהפכה המשפטית, אני סופג את המלחמה, אני סופג את הבעיות במשק. אתה חושב שאני אשב בשקט? לא! אז אני הגעתי למצב שאני פועל. פעלתי. ואם צריך שאפעל עוד 20 פעם - אני אפעל עוד 20 פעם". 

על אופי השביתה, ובמענה לשאלה מדוע יצא לשביתה פוליטית, שהיא מעבר למנדט שלו כיו"ר ארגון עובדים השיב: "שביתה כזו, שהיא לא שביתה כלכלית זה לא שביתה שצריכה להיות בכלל. אבל בשנתיים האחרונות נאלצתי בגלל המצב המטורף של המדינה - להפעיל אותה פעמיים. בליל גלנט והפעם. זה לא דבר שצריך להיות כל הזמן". 

קיבלת איומים? 
"כן. עזוב. לא רוצה להיכנס. שולחים לי הודעות מטורפות. אני איש ציבור. אני רגיל לקבל את ההודעות האלה. קללות. אף אחד לא מאיים על חיי".

בר דוד התייחס להאשמות שהופנו כלפיו ולהשוואה לסינוואר ואמר בזעם: "אני רוצה להתייחס לכל הנושא הזה של סינוואר?! זה נראה לכם הגיוני?! אני סינוואר? (דופק על השולחן) אני דואג פה למשק הישראלי! אני ב-11 חודשים האלה עברתי מקום עבודה אחרי מקום עבודה. לוודא שהמשק עובד, שיש פה כלכלה, שיש כסף לממן את המלחמה הזאת".

"הרי בסוף צריך להביא כסף! מי מביא כסף? המשק. ואני מניע את הגלגלים של המשק. אז עכשיו מה? מנסים לייצר תקציב. מה הם עושים בתקציב? לא משיטים שום דבר על האדם שלא עובד ומנסים לייצר את כל הלחץ על האדם העובד. והם לא יראו ממני שום דבר!". 

בעניין המחויבות למאבק לשחרור החטופים אמר: "תגידו לי אתם - איך הפך נושא החטופים הפל לנושא פוליטי שמאלני? איך זה יכול להיות דבר כזה שזה הפך שמאל ימין? איך מישהו שמדבר בעד החטופים הופך לשמאלני והופך להיות עוכר אומה. הדבר הכי בעייתי שיש פה במדינה זה השיסוי והפילוג שיש פה בשנתיים האחרונות. מישהו דאג בצורה מאסיבית לשסות בנו ולפלג בנו".

בר דוד נשאל האם הוא בקשר עם ראש הממשלה והשיב שלא - "מהקמת הממשלה אני לא מדבר עם ראש הממשלה ולמעשה מליל גלנט. לא יכול לדבר איתו! מה אני אדבר איתו? על זה שהוא מפרק את המדינה? על זה שהוא הלך לעשות מהפכה משפטית? על זה שהמלחמה נראית כמו שהיא נראית? על זה שיש פה הרוגים? חטופים? אף אחד לא מטפל בזה?! על מה אני אדבר איתו! אני במקומו הייתי מתפטר 20 פעם".

בסיום דבריו קרא לאחדות, איחוי וליציאה לבחירות: "יש לנו מדינה מדהימה שהתפרקה פה בשנתיים האחרונות. צריך לתקן אותה, לאתחל אותה מחדש. אי אפשר לאתחל את המדינה מהמצב הזה. בואו נלך לבחירות. בואו נלך לבחירות מוקדמות ונבקש את אמון העם. אלו יהיו הבחירות המכריעות ביותר בתולדות המדינה".