ראש ה-CIA, סוכנות הביון האמריקאית, ביל ברנס, דיבר היום (שבת) באירוע בלונדון והתייחס בין היתר למלחמה בעזה. ברנס אמר: "נמשיך לעבוד קשה ככל שנוכל עם המתווכים האחרים על הפסקת האש בעזה כי אין לנו ברירה", כך דווח בסוכנות הידיעות רויטרס.

עוד אמר ברנס: "בימים הקרובים תוצג מסגרת חדשה להסכם בנוגע לעזה. 90% מהפרטים בעסקה לשחרור החטופים כבר סוכמו, ואנחנו ממשיכים לעבוד להשלמת ההסכם. אנו מבקשים להגיע להצעה לעסקה שמקובלת על שני הצדדים. אנו מצפים להגיש הצעה בקרוב אבל זו שאלה של רצון פוליטי". 

נערכים לשהות קבועה? הכביש שנסלל לאורך ציר פילדלפי | דיווח  

ששת החטופים שנרצחו וגופותיהם חולצו (צילום: מטה החטופים והנעדרים)
ששת החטופים שנרצחו וגופותיהם חולצו (צילום: מטה החטופים והנעדרים)

עם זאת, גורמים אמריקאים בכירים מביעים ספק גובר לגבי רצונה של חמאס להגיע להסכם, בעוד שישראל עומדת על דרישותיה הביטחוניות. המשא ומתן המורכב ממשיך להתנהל על רקע לחצים פנימיים וחיצוניים. מקורות בממשל האמריקאי מאשימים את חמאס בהקשחת עמדותיה במשא ומתן, במיוחד לאחר הוצאתם להורג של ששת החטופים. בכיר בממשל אמר ל-CNN כי "ייתכן שהם פשוט לא רוצים הסכם בכלל", תוך הטלת ספק במחויבותו של יחיא סינוואר, מנהיג חמאס בעזה, להגיע לפשרה.

גורם בכיר נוסף בממשל ציין כי רציחתם של החטופים "הביאה תחושת דחיפות לתהליך, אך גם העלתה שאלות לגבי נכונותה של חמאס להגיע להסכם מכל סוג שהוא". הנשיא ביידן ממשיך להפעיל לחץ על שני הצדדים להגיע להסכם, אך נמנע מביקורת ישירה על נתניהו. מזכיר המדינה האמריקאי, אנתוני בלינקן, אמר כי "האחריות מוטלת על שני הצדדים להגיע להסכמה על הסוגיות הנותרות". הפערים הנותרים נוגעים למיקום אליו ייסוגו הכוחות הישראליים ולשחרור של כ-800 מחבלים בשלב הראשון.