המשטרה פרסמה הערב (שבת) את תגובתה על אמירותיו של ראש השב"כ לשעבר נדב ארגמן כנגד המשטרה. "'של נעליך מעל רגליך' כאשר אתה מדבר על משטרת ישראל ששוטריה הצילו את מדינת ישראל מאירועי שבעה באוקטובר ופועלים לילות כימים למען ביטחון מדינת ישראל בכל מחוזות המשטרה לרבות מחוז ש"י שפועל כתף אל כתף עם השב"כ לביצוע מעצרים כנגד פעילי טרור", נכתב בתגובה.

עוד כתבה המשטרה בתגובתה, כי "רק בשבוע שעבר שלושה שוטרים ממחוז ש"י נרצחו בעת מילוי תפקידם, השאלה הנשאלת האם ביקורת מצד ראש השב"כ לשעבר ארגמן הופנתה באופן פומבי כלפי הארגון שבראשו עמד".

אוי, האירוניה: זה שצעק שהחוף לא שייך לאבא שלהם, הוא זה שהמשטרה שייכת לו | ליאור אקרמן
שקל לבן ליום שחור: זינוק אדיר בהעברות כספים מישראל למדינות אחרות

ארגמן תקף אמש בחריפות את המשטרה בראיון לדני קושמרו בחדשות 12. "בוא רגע נסתכל מה קרה במשטרת ישראל, בוא נראה את מינוי מפכ"ל משטרת ישראל, בוא נראה את צמרת המשטרה", אמר.

איתמר בן גביר ודני לוי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
איתמר בן גביר ודני לוי (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

"בדרך שבה משטרת ישראל מתנהלת, זה נראה שככל שאתה חנפן יותר, אתה מצליח יותר, ככל שתתחנף לשר לביטחון לאומי או לשר לאסון לאומי, כך יגבר. ואני חושב שאנחנו מקבלים משטרה שהולכת ונחלשת, שמשחקת לידיו של השר, פועלת תחת הנחיותיו. תראה מה קורה בדרך שבה מתייחסים למפגינים ולהפגנות במדינת ישראל: נרמלנו את הטירוף הזה. אם אתה מסתכל על כל המכלול, אתה מבין את הכיוון. אנחנו בדרך לדיקטטורה. מדינת ישראל הולכת ומאבדת את עצמה כדמוקרטיה, שלב אחרי שלב", הוסיף.

בנוסף תקף ראש השב"כ לשעבר בחריפות גם את ראש הממשלה בנימין נתניהו על רקע נאומו בנוגע לציר פילדלפי. ארגמן אמר כי נאומו של נתניהו היה "ההצגה הטובה ביותר בעיר", אך למעשה היה "מוצר חלול" ולא הציג את האמת לגבי מה שמתרחש בעזה ובצפון. לדבריו, "ציר פילדלפי נדרש רק לציר שבין ביבי לסמוטריץ', לשמר את הממשלה המשיחית והמסוכנת הזאת".

בנימין נתניהו (צילום: Abir Sultan/Pool via REUTERS)
בנימין נתניהו (צילום: Abir Sultan/Pool via REUTERS)

ארגמן הסביר כי אין קשר בין הברחות האמל"ח לעזה לבין ציר פילדלפי, כפי שטען נתניהו בנאומו. לדבריו, "היו מנהרות הברחה בין רצועת עזה למצרים עד סביבות השנים 2017-2016, אך מצרים, לבקשת ישראל, הציפה את המנהרות במי ים והקריסה אותן". הוא הוסיף כי "מאז אותה פעילות מצרית, מעט מאוד אמל"ח הוחדר לרצועת עזה דרך הציר", וכי "עיקר ההברחות מתבצעות דרך מעבר רפיח". בכך הוא מפריך את טענתו של נתניהו כי "ציר פילדלפי דרוש לציר הרשע".