גורמים ישראלים התייחסו הערב (שבת) לדברי ראש ה-CIA ביל ברנס, שאמר כי בימים הקרובים תוצג מסגרת חדשה להסכם בין ישראל וחמאס.
"האמריקאים מאוד רוצים לסיים את המו"מ ולסגור עסקה - בגלל החטופים האמריקאים", אמרו הגורמים הישראלים.

"לו היו מסוגלים להגיע לעסקה ישירה מול חמאס כדי לשחרר את החטופים בעלי אזרחות אמריקאית - סביר להניח שהיו עושים זאת", ציינו הגורמים. "כעת הם בוחרים להפעיל לחץ על ישראל במקום ללחוץ על חמאס. האמריקאים היו צריכים מזמן לדרוש מקטאר לגרש את כל אנשי חמאס השוהים במדינה - אבל זה לא נעשה". 

המטרה - להגביר את הלחץ על נתניהו: הנשק הסודי של חמאס נחשף
ארדואן קורא לברית אסלאמית נגד ישראל: "האיום גובר"

לדברי הגורמים, "עד הרצח של ששת החטופים הממשל שידר אופטימיות, אפילו שיבח את ישראל והדגיש כי חמאס זה הצד שעליו להתגמש. הוצאתם להורג של ששת החטופים שינתה את הטונים באופן משמעותי".

ששת החטופים שנרצחו וגופותיהם חולצו (צילום: מטה החטופים והנעדרים)
ששת החטופים שנרצחו וגופותיהם חולצו (צילום: מטה החטופים והנעדרים)

"נראה כי בוושינגטון חסרי אונים כלפי חמאס ובוחרים להפעיל לחץ על ישראל כעל צד שכבר הראה נכונות לוותר לטובת העסקה", הוסיפו.

ברנס אמר על פי הדיווח בסוכנות הידיעות "רויטרס", כי "90% מהפרטים בעסקה לשחרור החטופים כבר סוכמו, ואנחנו ממשיכים לעבוד להשלמת ההסכם. נמשיך לעבוד קשה ככל שנוכל עם המתווכים האחרים על הפסקת האש בעזה כי אין לנו ברירה".

הפגנה לשחרור החטופים, 3.9.24 (צילום: אבשלום ששוני)
הפגנה לשחרור החטופים, 3.9.24 (צילום: אבשלום ששוני)

עוד אמר ברנס, כי "אנו מבקשים להגיע להצעה לעסקה שמקובלת על שני הצדדים. אנו מצפים להגיש הצעה בקרוב אבל זו שאלה של רצון פוליטי".