לאחר שביל ברנס, ראש ה-CIA, הכריז אמש (שבת) כי 90% מפרטי העסקה מוסכמים, רמי אגרא התראיין הבוקר (ראשון) לתכניתם של אודי סגל וענת דוידוב ב-103FM ודיבר על הפערים הלא סגורים בעסקה בין ישראל לחמאס.

קן צרעות: המדינות המוסלמיות לא יענו לקריאת האיחוד של ארדואן
גורמים ישראלים: "האמריקאים בוחרים להפעיל לחץ עלינו במקום על חמאס"

"ההזיה האמריקנית מפתיעה את כולנו וגם אותי", אמר איגרא. "ראש ה-CIA אמר שאנחנו כמעט שם ויש רק 20 אחוז שמבדילים בינינו, ומה שמבדיל בינינו זה העיקר, חמאס ידרוש את שרידותו לעזה בהמשך. כלומר מדינת ישראל לא רק תיסוג ותסייע בשיפוץ הרצועה, אלא גם תאפשר לחמאס להמשיך להיות השולט בעזה, להתארגן, להתחמש, להתחזק ולחזור אלינו ב-8 באוקטובר אחר".

אל תגידו לא ידענו - הטבה מיוחדת למי שרוצה ללמוד אנגלית. לחצו כאן לשיעור ניסיון מתנה וללא התחייבות>>



בהמשך סייג: "אבל האמריקנים מפזרים רסיסי אופטימיות מסיבות פוליטיות שלהם באמריקה, הם צריכים הפסקת מלחמה, לא החטופים מעניינים אותם, אלא הפגיעה לדבריהם באזרחי עזה, ומה שזה עושה בציבוריות האמריקנית, והם יעשו כל מה שהם יכולים כגדי לכפות עלינו הסכם עם חמאס. תראו איזו עסקה הם כפו על האפגנים שאפשר לטאליבן לחזור לשלטון".

"לאמריקנים יש מאות אם לא אלפי חטופים ברחבי העולם מכל מיני הרפתקאות אמריקניות, ואתה לא רואה את הפעילות שלהם בעניין. יש דרך אחרת. מה שאנחנו עושים ביו"ש זה תומכים בחמאס. סמוטריץ' ושות' תומכים בחמאס, מייצרים חמאסניקים מדי יום. זו תנועה דתית. לא רק מייצרים אירוע כלכלי, אלא בסופו של דבר דתי".

בצלאל סמוטריץ' (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)
בצלאל סמוטריץ' (צילום: חיים גולדברג, פלאש 90)


"יש מה לעשות", קובע איגרא. "מדינת ישראל חייבת להחליף את השלטון האזרחי בעזה. כל עוד סינוואר שולט באזרחים כשולט האזרחי, הוא מחלק את המזון, ממנה את השוטרים, מחסן נגד פוליו, כל עוד זה קיים אין לישראל סיכוי להביא אותו למו"מ והוא ישתמש בחטופים ככלי נשק נגד מדינת ישראל ויוצאים מסמכים בהם הוא מתאר את הדבר הזה". 

"הצבא רוצה רק להילחם, ולצערנו זה השלב הראשון. מה שנתניהו לא אומר זה שצריך להכניס לשם רשות אזרחית פלסטינית. לא השוודים, לא השוויצרים ולא אנחנו נשלוט על פלסטינים, אלא פלסטינים אחרים, ואנחנו צריכים לפעול שאלה יהיו פלסטינים שנוכל לחיות איתם".

"אם אתה לא מאפשר לפלסטינים ביו"ש לעבוד בישראל, אחוז המחבלים מאלה שמגיעים לעבודה בישראל הוא כ-4%, אבל אתה כן מאפשר להם לבנות את יו"ש, אתה מייצר לחץ כלכלי על המשפחות, על הילדים, ומזה לא נוצרים חובבי ציון אלא שונאים".

פועלים באתר בנייה (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)
פועלים באתר בנייה (צילום: מיכאל גלעדי, פלאש 90)


"אם הם נתקעים בתנועה דתית סונית בשם חמאס ששולט ביו"ש, אתה מגדל את החמאס עצמו. אם אתה מונע כספים מהרשות והשוטרים ביו"ש מקבלים חצי שכר ואתה מצפה מהם שהם יעצרו את הסחף של חמאס, אתה או טמבל מוחלט או שאתה תומך בחמאס". 

איגרא הוסיף כי "למצור הזה יש עוד פקק אחד וקרואים לה סינוואר. מדינת ישראל צריכה לשקול לעשות ככל שהיא יכולה כדי לחסל את סינוואר, גם אם יהיה לזה מחיר בחטופים. יש פה בחירה נוראית בין שתי אפשרויות, אך זו אחת הדרכים לסיום הקרבות בעזה. זה לא נוהל חניבעל, זה נוהל אנטבה". 

יחיא סינוואר (צילום: רויטרס)
יחיא סינוואר (צילום: רויטרס)

"אחד הדברים שישראל צריכה לשקול זה איך היא מחסלת את סינוואר. צריכים לפתור את הבעיה שקוראים לה עזה, וכל יום שאנחנו נלחמים ושם עולה בחיי אדם, חיילנו וחטופינו".

"מהצד השני צריכה להיות אפשרות לפגוע בסינוואר, כפי שלקחנו סיכונים בעבר, ואני לא אומר להפיל פצצה של טון, כך מדינת ישראל צריכה אולי לעשות גם היום. ההסננות הישראלית, הגיעה השעה שמדינת ישראל תטפל בחיזבאללה, זה לא עולה על הדעת מה שקורה בצפון המדינה". 

סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm