לקראת ההצבעות השבוע על תיקונים לתקציב המדינה הנוכחי לשנת 2024, גם סיעת עוצמה יהודית מאיימת לא לתמוך במליאת הכנסת בחקיקה של הקואליציה, זאת על רקע הדרישות שלה ביחס לתקציבי המשרד לביטחון לאומי.

חילופי שטחים בין ישראל ולבנון? ההצעה האמריקאית המפתיעה לפתרון המשבר
ינון מגל נגד ה"טרמפיסטים" בהפגנות: "שונאים את נתניהו ואת העמך הבבונים"

גורמים בעוצמה יהודית אמרו הבוקר ל"מעריב": "תיקוני התקציב כמות שהם דוחים צרכים קריטיים למשטרה, שב"ס וכבאות והצלה ומהווים פגיעה בביטחון. ללא הכללתם בתיקון התקציב, לא נוכל להצביע בעדו. הגיע הזמן ששר האוצר יבין שהצרכים של המשטרה, שירות בתי הסוהר ומערך הכבאות וההצלה הם לא משחק, אלא צרכים קריטיים לביטחון המדינה, שאי העברתם משמעה פגיעה בו. אם לא יוכנסו הצרכים האלו לתיקון התקציב, אנו מתקשים לראות כיצד נצביע בעדו בכנסת".

חברי עוצמה יהודית  (צילום: קובי גדעון לע''מ)
חברי עוצמה יהודית (צילום: קובי גדעון לע''מ)

לפי אותם גורמים, הכספים והתקנים האמורים הם שתי פניות תקציביות, שהיו אמורות לעבור בוועדת הכספים בחודשיים האחרונים, אך העברתן נמנעה.

מדובר ב-1.3 מליארד שקלים במשטרה ובמערך הכבאות וההצלה, עבור צרכי ביטחון קריטיים. במשטרה, למשל, אמצעי טכנולוגיה ומיגון לימ"מ, פריסת מרכיבי ביטחון ביישובים, רכש מסוקים לכיבוי ושינוע אווירי, לצד 700 תקני גיוס, ובכב"ה, המתמודד עם היקפי שריפות גדולים במיוחד לאור ירי חזיבאללה לצפון, ברכש רכבי "געש" לחילוץ והצלה משטחים פתוחים, ותקציב ייעודי להתמודדות עם הוצאות לחימה שוטפות - בלאי ציוד חירום, מעכבי בעירה, שינוע כוחות, ועוד.

בשב"ס מדובר על פניה נפרדת, של 225 תקנים לגיוס לוחמי כליאה, עבור איוש אגפי הכליאה החדשים הנבנים בימים אלו בבתי הסוהר "עופר" ו"קציעות", שבנייתם צפויה להסתיים בחודש דצמבר. 

בכך עוצמה יהודית מצטרפת לקשיים שכבר צפויים לקואליציה, לאחר שבשבוע שעבר סיעת יהדות התורה העבירה מסרים להנהלת הקואליציה שאם לא ייפתרו הבעיות סביב התקצוב לחינוך החרדי, הם לא יצביעו בעד חוקי התקציב שיעלו לאישור בכינוס מיוחד של מליאת הכנסת.

יו"ר הקואליציה אופיר כץ הודיע לסיעות כי ביום שני וחמישי הקרובים מליאת הכנסת תתכנס למרות הפגרה, בין היתר לאשר תיקונים בתקציב המדינה הנוכחי לשנת 2024, והוא דורש גיוס מלא להצבעות.

יו''ר הקואליציה אופיר כץ  (צילום: עו''ד מירי פרנקל-שור וח''כ אופיר כץ)
יו''ר הקואליציה אופיר כץ (צילום: עו''ד מירי פרנקל-שור וח''כ אופיר כץ)

ביהדות התורה זועמים על העובדה שהדיונים מול משרד האוצר והחינוך על התקציבים עבור החינוך החרדי, בין היתר תקציבי "אופק חדש" המיועד לגננות החרדיות וכיסוי חובות עתק של חלק מהמוסדות תקועים חודשים ארוכים, זאת למרות שהם מעוגנים בהסכמים הקואליציוניים.

גורמים במפלגה אמרו ל"מעריב": "מבטיחים ומבטיחים ושום דבר לא קורה. גפני כבר נפגש על זה עם ראש הממשלה נתניהו בתקופה האחרונה אבל שום דבר לא מתקדם. אין שום סיבה לאשר תיקונים בתקציב 2024, בלי לעמוד בהתחייבויות מולנו קודם כל. לא רק בן גביר יכול לאיים, יש עוד חלקים בקואליציה הזו. יו"ר הקואליציה אולי יבקש התייצבות בהצבעה אבל בלי הסוגיה הזו, אנחנו לא נגיע. מי שנכווה ברותחין נזהר בצוננין ולא נקבל עוד הבטחות".