אלוף משנה במיל' רונן כהן, לשעבר סגן ראש חטיבת המחקר באמ"ן, עורר סערה בשבוע שעבר כשרמז בראיון בערוץ 14 שעדותו של החטוף שחולץ משבי חמאס, פרחן אל קאדי, לא מהימנה וכי יש לערוך לו חקירה מקיפה הכוללת בדיקת פוליגרף. השבוע חשף ירון אברהם בחדשות 12 כי בכירים באגף המודיעין טענו שמסמך האסטרטגיה של חמאס שנחשף ב"בילד" הגרמני לא הובא לידיעת הצוות שמנהל את המו"מ על עסקת החטופים. אל"מ במיל' רונן כהן שוחח היום (ראשון) בעניין זה עם אראל סג"ל ברדיו 103fm וטען - הרמטכ"ל מורד באופן גלוי בדרג המדיני.

בראשית דבריו אמר כהן: "כל המסמכים שהופקו מתוך המחשבים של סינוואר, כולל כל האסטרטגיה שהייתה לפני ותוך כדי ה-7 באוקטובר שכבר יצאה לתקשורת, הופקה. כשחומר הזה מופק הוא לא נשאר בתוך 8200, הוא עולה - עד כמה גבוה? צריך לבדוק".

חבר בוועדת חוץ וביטחון: "יודעים בדיוק איפה נסראללה, נהרוג אותו בימים הקרובים"  
תסריט האימים של ישראל: ביידן עשוי בהחלטה אחת לפרק את הממשלה  

בנימין נתניהו, הרצי הלוי  (צילום: רויטרס,דובר צהל)
בנימין נתניהו, הרצי הלוי (צילום: רויטרס,דובר צהל)

כהן טען "אם המסמך האסטרטגי של תקופת הרפורמה ומדוע העיתוי הוא כזה כבר הופק, אז גם המסמך הזה הוא חלק מהמשכים. למה עכשיו בחר העיתון הגרמני להפיק את זה ככה? אני לא יודע". 

כהן תקף: "אנחנו עדים לפער העצום בין מערכת הביטחון וראשיה, לבין עמדת הממשלה או ראש הממשלה, והם עושים כפי העולה על רוחם ורצונם. אני קורא לזה מרד. מרד של העומד בראשו של הצבא - הרמטכ"ל, הוא עושה מרד בצורה הכי בוטה וגלויה כאשר הוא לא מאפשר לבקר המדינה לחקור אותו".

"כשדרג צבאי מסרב למרות הדרג המדיני, ומחליט על דעתו את מה שהוא מחליט, זה מרד גלוי. במדינה מתוקנת הוא היה מודח לאלתר, נעצר ונחקר", אמר. 

עוד הוסיף כהן: "גם הנושא של החתירה הבלתי נדלית לעסקה בכל מחיר שהחלה לפני הכניסה שלנו לרפיח כאשר אין לו פתרון של צה"ל לא בצפון ולא בדרום זה גם סוג של מרד. אני לא מתפלא שמסמכים כאלה, שלא משרתים את האינטרסים שלו ושל האמריקנים מופצים, בעקיפין דרך גרמניה".

בסיום דבריו תקף גם את ראש אמ"ן ואמר: "כשראש אמ"ן הוא חלק מהמערכת שהייתה, איזה פנים יש לו לבוא לפקודיו ולהגיד לו שהם לא יהיו מקודמים? אם הוא נושא באחריות והוא קודם, קל וחומר כולם. הרמטכ"ל עושה בשלו", והוסיף: "אני לא מאמין בוועדות החקירה". 


סייעה בהכנת הכתבה: מיכל קדוש, 103fm