בנימין נתניהו אמר היום (ראשון) בישיבת הממשלה כי "הזרוע החזקה ביותר של איראן היא חיזבאללה בלבנון. הנחתי את צה"ל וכל זרועות הביטחון להיערך כדי לשנות את המצב הזה. אין אפשרות שנמשיך במצב הנוכחי, ואנחנו מחויבים להחזיר בבטחה את כל תושבי הצפון לבתיהם".

לפני שבועיים האלוף טולדנו נדהם לגלות שאין לחיילים נשק במעבר - כעת קרה האסון
"הרמטכ"ל הרצי הלוי עושה מרד גלוי - במדינה מתוקנת הוא היה נעצר ונחקר"

בהמשך הוסיף כי "אנחנו במאבק מול ציר הרשע של איראן. המחויבות העליונה שלנו היא קודם כל לעשות הכל כדי למנוע מאיראן נשק גרעיני. אני מדבר על האיום האיראני מעל 20 שנה, וטוב שרובנו מבינים את העמדות האלה היום". 

שיגור טיל באיראן (צילום: REUTERS/Fars News )
שיגור טיל באיראן (צילום: REUTERS/Fars News )


"אם לא היינו פועלים במהלך השנים, לאיראן כבר היה נשק גרעיני מזמן. אנחנו מטפלים גם בשלוחיה של איראן, שבאמצעותם היא רוצה ללפות אותנו בטבעת חנק".

בתגובה, משפחות תושבים ומפונים תקפו בחריפות את התנהלות הממשלה, ודרשו ממנה להגיב למטחים ולצאת לתגובה נרחבת בדרום לבנון שתכלול כיבוש של דרום לבנון עד הליטני. 

״הלילה ראינו את חוסר ההרתעה בצפון״, פתח רפאל סלאב, תושב קריית שמונה וממובילי מטה ״נלחמים על הצפון״. ״לילה שלם של כוננות ספיגה, ובבוקר מודיעים לימודים על כרגיל - אנחנו מנרמלים פה מלחמה על מלא״. הוא המשיך ותקף: ״למישהו זה נראה הגיוני? עליית כמות השיגורים לעברי ישראל הרבה מעבר ליישובים המפונים ובכל שעה ביממה מהווה עליית מדרגה משמעותית בזמן שבכירי הצבא טוענים ש׳הרחקנו את חיזבאללה׳ ותכף יספרו לנו שהוא גם מורתע״.

מתן דודיאן, תושב שלומי וממובילי המטה דרש: ״יש רק דבר אחד שיוביל לביטחון בגזרת הצפון ובכלל הגזרות: הפעלת כל הכלים העוצמתיים של צה״ל וכיבוש דרום לבנון עד הליטני״. לדבריו, ״אם ממשלת ישראל לא תעשה את זה, אנחנו נאבד את כל ההישגים הטקטיים שהשגנו ב-11 חודשים שהתושבים מחוץ לבית. וגרוע מכך, הדם של הטבח הבא בצפון יהיה על הידיים שלהם. הם לא יוכלו לטעון ילדינו לא שפכו את הדם הזה״.

שגריר מערבי גילה לסוכנויות הידיעות ג'אנוביה הלבנונית, כי הודיע ​​לראש הממשלה נג'יב כי ישראל תמחץ את חיזבאללה מלחמה כוללת תיפתח בין שני הצדדים. אותו השגריר ציין כי חיזבאללה "מעצבן את ישראל יותר ויותר" והיא מוכנה להיכנס לעימות נרחב, על אף כל העלויות הכרוכות.